Track Day: VI ExoticCars Track Day (2012 - Tor Poznań)

Już o 8 rano prawie wszyscy uczestnicy byli na miejscu. Przyjechało blisko 60 aut z różnych zakątków Polski. Były wśród nich zarówno typowe ‘zabawki’ do jazdy po torze typu Caterham, samochody sportowe takie jak Porsche 997 GT2, jak i również przedstawiciele gatunku muscle cars, którzy robili największy hałas w czasie swoich przejazdów. Także te maszyny wzbudzały największe zainteresowanie wśród widzów. Nie zabrakło także pojazdów przygotowanych specjalnie z myślą o wyścigach na torze.

Zanim uczestnicy zostali wypuszczeni na nitkę toru musieli przejść szkolenie z tego jak należy jeździć po torze, jak pokonywać zakręty i co robić w sytuacjach niespodziewanych. Wszystko w celu zapewnienia jak największego bezpieczeństwa dla uczestników. Tor Poznań jest trasą bardzo zdradliwą i każdy błąd może przyczynić się do zwiedzania pobocza. Pogoda nie wróżyła niczego dobrego, poranek był dżdżysty i wszyscy obserwowali chmury z nadzieją, że nie zacznie padać. Szczęśliwie przed właściwymi zmaganiami warunki atmosferyczne się polepszyły.

O godzinie 12 uczestnicy mogli już swobodnie wyjechać na tor, aby zmierzyć się z innymi zawodnikami, sobą, swoimi maszynami i przede wszystkim torem. Ci, którzy w czasie przejazdów treningowych nie nabrali dostatecznego respektu dla trasy szybko się przekonywali jak bardzo pobocze przyciąga zbyt szybkich kierowców. Kierowcy zostali podzieleni na kilka grup. Głównymi kryteriami była moc auta oraz doświadczenie kierowców. Dzięki temu każdy mógł jechać zgodnie ze swoimi umiejętnościami i możliwościami auta. To co odróżnia tegoroczną edycję od poprzednich jest to, że samochody startowały niemal jednocześnie, w dużo krótszych odstępach niż miało to miejsce do tej pory. Zmiana ta przyczyniła się znacznie do poprawy emocji dla startujących jak i dla widzów.

Naszą imprezę odwiedzili także przedstawiciele polskiej edycji miesięcznika Top Gear, wraz ze swoim samochodem-maskotką – Caterhamem Academy. Mały bolid dzielnie walczył z dużo większymi i mocniejszymi kierowcami, którzy wcale nie stosowali dla niego taryfy ulgowej. Mimo to walka była bardzo wyrównana i nieraz dało się zaobserwować jak zielona wyścigówka wyprzedza samochód o zdecydowanie większej mocy i osiągach. W boksach można było także zobaczyć największego z rodziny MINI – Countryman – w gorącej wersji Cooper S Works, którego test już niebawem będzie można przeczytać na łamach naszego portalu.

Jazdy po torze były możliwe do godziny 17. Po przejechaniu przez zawodników wszystkich okrążeń punktowanych rozpoczęły się jazdy wolne, które kierowcy wykonywali już tylko i wyłącznie w celu rozrywki oraz szlifowania własnych umiejętności. Po zakończeniu przejazdów zwycięzcom poszczególnych kategorii rozdano nagrody, ufundowane głównie przez naszych sponsorów tj. Kiwi Gifts, Profi Auto, Shinefactory oraz Philips. Na koniec przypomnieliśmy wszystkim, że pojazdy którymi poruszają się na co dzień nie są pudełkami na zakupy i kryje się pod ich maskami zabójcza moc do której należy mieć respekt. Jednocześnie zaprosiliśmy ich na kolejne edycje. Jak co roku nie czekamy do ostatniej chwili i już teraz planujemy jak zorganizować przyszłe imprezy i co w nich poprawić, aby starty były jeszcze większą przyjemnością.

Kompletne wyniki znajdziecie tutaj.

Podziel się

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club