Test: Volvo XC90 T6 AWD Inscription

Powrót Volvo XC90 T6 AWD Inscription

 

Obecnie Volvo XC90 można sparować z jedną z pięciu jednostek napędowych. Dwa diesle oferują 190 lub 225 KM. Benzynowe silniki, a raczej jeden silnik, oferowany jest w dwóch wariantach mocy – 254 oraz 320 KM, przy czym ten ostatni może występować również w odmianie T8 Plug-In, co oznacza oczywiście napęd hybrydowy – benzynę wspieraną 80 końmi mechanicznymi z jednostki elektrycznej. Warto nadmienić, że downsizing dopadł także tak dużych rozmiarów segmenty i benzynowy silnik w Volvo liczy sobie ledwie dwa litry pojemności. Przyznacie, że dość znacznym wyczynem było wycisnąć z takiej jednostki aż 320 koni mechanicznych mocy.

Jak daje się to odebrać podczas jazdy? Autu rzecz jasna wigoru nie brakuje. 400 Nm momentu obrotowego sprawnie napędza auto ważące nieco ponad 2 tony. Dźwięk jednostki napędowej, szczególnie wkręcanej w wyższe partie obrotowe, niestety zdradza swoje czterocylindrowe pochodzenie i dotychczasowy czar jakby nieco pryskał. Słychać, że silnik nieco się męczy wprawianiem w ruch tego kolosa, choć nie przejawia się to w ospałości napędu. Jeśli jednak wyrzucić ze świadomości fakt, że to silnik podobny do tych, które można spotkać w znacznie mniejszych samochodach, okazuje się, że XC90 T6 to naprawdę świetna konstrukcja. Pomijając aspekt silnika, największemu Volvo w zasadzie niczego nie brakuje. Ośmiostopniowa skrzynia biegów perfekcyjnie dobiera przełożenia, nie jest zanadto ospała, a w razie potrzeby prędko wrzuca jak najwyższy bieg, aby zaoszczędzić paliwo. A jest co oszczędzać, bo pomimo niewielkiej pojemności, mocno poganiane Volvo potrafi spalić 15 litrów benzyny. Oczywiście jest to przypadek skrajny – zwyczajne użytkowanie auta w cyklu mieszanym skutkuje wynikami około 11 litrów, co jak na te gabaryty i moc, wydaje się rezultatem akceptowalnym.

Do dynamiki nie można mieć zastrzeżeń. Niespełna 7 sekund do setki to wynik zadowalający w aucie segmentu B lub C, a co dopiero w SUV-ie. Prędkość maksymalna przekracza 200 km/h, zdążycie więc na czas z rodziną do hotelu na drugim końcu Europy. Zawieszenie – satysfakcjonujące. W każdym trybie oferuje wystarczającą ilość wygody i stabilności w zakrętach, choć chyba w ustawieniu komfortowym spisuje się najlepiej. Ciasne łuki to pestka dla Volvo, ale i tak praw fizyki oszukać się nie da, z czym mimo wszystko walczy zarówno zawieszenie, jak i układ kierowniczy. Ten drugi jest responsywny, stawia przyjemny opór, dzięki czemu kierowca nie czuje się jak na wielkiej łajbie, tylko jak na pokładzie dobrze prowadzącego się samochodu mniejszych gabarytów niż w rzeczywistości. Duży plus.

Galeria zdjęć

Kategoria: Volvo

Data dodania: 18.10.2015

Autor: Łukasz Kamiński

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Volvo XC90 T6 AWD Inscription" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club