Test: Volvo V60 D4 Ocean Race

Powrót Volvo V60 D4 Ocean Race

Testujemy antytezę klasycznych kombi Volvo: równie ładne i zgrabne co niepakowne i ciasne V60.

Ćwierć wieku to czas jaki Volvo potrzebowało aby przeprowadzić transformację swoich kombi – od aut wyglądających jak jeżdżące lodówki Electrolux, aż po samochody, które liniami aspirują do miana bagażowych coupe. Licząc od 1985 roku, czyli serii 700 ciosanej siekierą, każdy kolejny model miał co prawda coraz bardziej obłe i subtelne kształty przodów, jednak tylne sekcje nadal składały się głównie z kombinacji kątów prostych. Dopiero rok 2010 przyniósł prawdziwą rewolucję, świat ujrzał kombi V60, będące pakowniejszą odmianą równie nowatorskiego jak na Szwedów sedana S60.

Opadająca linia dachu, cała moc przetłoczeń, tylna szyba ustawiona pod kątem 60 stopni i niewielki zwis za tylną osią – oto jak zmieniło się Volvo. Styl zawsze musi mieć swoją cenę i V60 ze złożoną tylną kanapą potrafi połknąć niewiele więcej bagażu niż model 745 z kompletem pasażerów na pokładzie. Nie powinno to jednak bardzo dziwić bowiem rolę samochodowych czarnych dziur na cały ekwipunek już dawno temu przejęły minivany i SUV-y.

Czy po 5 latach od debiutu V60 nadal jest świeże i nowatorskie nie tylko jak na Volvo? Na te pytania odpowiem za kierownicą wysokoprężnej wersji D4 w specjalnej edycji Ocean Race.

Galeria zdjęć

Kategoria: Volvo

Data dodania: 02.02.2015

Autor: Jakub Krępa

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Volvo V60 D4 Ocean Race" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club