Test: Volkswagen Polo 1.6 TDI Comfortline

Powrót Volkswagen Polo 1.6 TDI Comfortline

Volkswagen Polo od zawsze pozostawał w cieniu swoich większych braci – Golfa i Passata. Czy zdobycie prestiżowego tytułu Car Of The Year będzie w stanie to zmienić?

Nie będę zbytnio odkrywczy pisząc, że samochody Volkswagena stanowią lwią część naszego krajowego motoryzacyjnego krwiobiegu. Marka ta zdobyła w Polsce ogromną popularność w latach 80-tych ubiegłego wieku i przez kolejne dekady zbudowała sobie renomę trwałych i solidnych samochodów. Bezsprzeczny prym wiedzie Golf. To auto, uważane trochę niesłusznie za twórcę klasy kompakt, jest najpopularniejszym modelem tej marki. Pozycja wicelidera należy z pewnością do Passata – w swojej najnowszej odsłonie ulubionego auta flotowego menadżerów średniego szczebla. Przysłowiowe “pudło” zamyka zaś Polo – czystej krwi niemiecki “mieszczuch”.

Historia tego auta rozpoczęła się 35 lat temu, a w zasadzie jeszcze rok wcześniej, kiedy to na drogach pojawiło się Audi 50. Koncern postanowił sklonować to malutkie autko, ogołocić z czego się da i tak właśnie powstała pierwsza generacja Volkswagena Polo. Auto powstało też w wersji sedan, nosząc równie “końską” nazwę czyli Derby. W 1981 roku zadebiutowała druga wersja Polo. Z wyglądu mocno przypominała pierwszą, to zmieniło się dopiero przy face liftingu, który miał miejsce w 1991 roku. Nowością była wersja Steilheck – czyli specyficzne, trzydrzwiowe kombi. Co ciekawe, produkcję Polo przeniesiono do Hiszpanii pod koniec lat 80-tych XX w. i od tego momentu widać coraz więcej cech wspólnych niemieckiego auta z Seatem Ibizą. Takich jak np. płyta podłogowa, na której oparto III generację “polówki”, debiutującej w 1994 roku. Wersja ta zdobyła ogromną popularność, w głównej mierze dzięki wielu wersjom nadwoziowym: hatchbackom 3d i 5d, sedanowi, kombi oraz dostawczemu Caddy. Jeszcze jedną wspólną cechą z hiszpańską siostrą było wnętrze – jedyną różnicą był znaczek na kierownicy.

W 2001 mocno zachowawczy koncern postanowił “zaszaleć” i zafundował IV generacji Polo podwójne okrągłe reflektory. Do hatchbacków dołączył kompletnie nieznany w Polsce sedan, a po face liftingu przeprowadzonym w 2005 roku, również “terenowe” CrossPolo, które w naszych realiach jest zjawiskiem jeszcze rzadszym niż wspomniana wersja trójbryłowa.

Mimo ciągłego rozwoju tego modelu, prezentowania coraz to nowszych wersji nadwoziowych, Polo ciągle stało cichutko gdzieś z boku zazdroszcząc estymy, jaką niewątpliwie cieszą się jego więksi bracia. Wolfsburscy inżynierowie postanowili coś z tym zrobić. Stworzyli nowe Polo całkowicie od podstaw, przeszczepili mu twarz od Golfa i auto z marszu zdobyło tytuł Car Of The Year 2010.

Galeria zdjęć

Kategoria: Volkswagen

Data dodania: 14.02.2010

Autor: Marek Stachoń

Podziel się

&description=Volkswagen Polo 1.6 TDI Comfortline" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club