Test: Volkswagen Jetta 1.2 TSI Comfortline

Powrót Volkswagen Jetta 1.2 TSI Comfortline

Motoryzacyjna bezpłciowość to wada, czy paradoksalny przepis na niemal idealny, wygodny i pakowny samochód? Prześwietlamy Volkswagena Jetta – monotonnie porywający, czy szalenie stateczny?

Jaki dziś jest Volkswagen każdy widzi. Niekiedy wręcz absurdalnie nudny, potrafi jednak zachwycić przymyślaną i innowacyjną technologią opakowaną w najczęściej mało porywające, acz nigdy brzydkie nadwozie. Jak było kiedyś?

Volkswagen to z założenia samochód przyjazny w codziennym użytkowaniu, przeznaczony dla ludzi statecznych oraz przeciętnie majętnych. Historia wszystkim znana – zaczęło się od słynnego Garbusa, po drodze zahaczając o ruch hippisowski z modelem Bulik i Ogórek (T1/T2), w pierszej połowie lat siedemdziesiątych dochodząc do Passata, którego wszyscy znamy do dziś. Rynek wymusił na producencie z Wolfsburga produkcję nowszego niż oklepany, acz cieszący się nieustającą popularnością Beetle’a. Tak narodził się Golf (jako Rabbit w Stanach Zjednoczonych oraz Kanadzie i Caribe w krajach latynoamerykańskich). Auto okazało się tak niebywałym hitem, iż prędko padł koncept budowy na jego bazie innych wersji nadwoziowych. Zaczęto od młodych gniewnych oraz ich sportowych aspiracji – Scirocco. Stworzono wersję pickup (Caddy), otwartą wersję – Golfa Cabriolet oraz pakownego sedana – Jettę. Warto nadmienić, iż wszystkie auta produkowane są do dzisiaj pod niezmienionymi nazwami. Choć historie były burzliwe.

Jetta, zanim spowrotem stała się Jettą, była kilkukrotnie przemianowywana. W Europie w 1992 roku na Vento oraz w 1998 na Borę. Dopiero piąta generacja modelu przyniosła spowrotem pierwowzór i tak do dzisiaj (szósta odsłona zaprezentowana w 2010 roku) mamy do czynienia z Volkswagenem Jetta. Warto zaznaczyć, iż przez szereg lat produkcji, pojazd ten na całym świecie widniał w katalogach m.in. jako Atlantic, City Jetta, Jetta City, Fox, GLI, czy Sagitar, przy czym auta generalnie się nie różniły i na większości rynków były do siebie zbliżone.

W chwili obecnej polityka Volkswagena wpłynęła na fakt, iż Jetta wyrosła na odrębny model, nie została zaś (jak to było pod koniec lat ’70) czterodrzwiową odmianą Golfa. Czy takie zagrania marketingowe pozwolą obronić się niemieckiej limuzynie na mocno nasyconym rynku sedanów klasy niższej średniej?

Galeria zdjęć

Kategoria: Volkswagen

Data dodania: 04.09.2011

Autor: Łukasz Kamiński

Zdjęcia: Łukasz Elszkowski

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Volkswagen Jetta 1.2 TSI Comfortline" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club