Volkswagen Golf 1.4 TSI Comfortline | ExoticCars.pl – Portal Samochodów Egzotycznych

Test: Volkswagen Golf 1.4 TSI Comfortline

Powrót Volkswagen Golf 1.4 TSI Comfortline

Czy szósty Golf wygląda tak jak każdy z poprzednich dlatego, że już pierwszy był dobry?

Wiele lat temu, dzieckiem będąc, oglądałem w Niemczech reklamę całkowicie nowego modelu Renault – Megane. W dumnym materiale w telewizji Francuzi chwalili się, że samochód dysponuje najlepszym spalaniem w “klasie Golfa”. Mimo że obce były mi wtedy jeszcze techniki marketingowe coś mówiło mi, że reklama nie może być do końca skuteczna, jeżeli przy okazji promuje produkt konkurencji. Musiało minąć trochę czasu, żebym zrozumiał, że Golf zawsze był i będzie wyznacznikiem dla wszelkich modeli w swojej klasie, czymś w rodzaju współczesnego Beetle’a.

Bo to w końcu ten legendarny model zastąpił kompaktowy Golf. W 1974 roku pierwowzór bohatera tego testu wyznaczył nowe trendy w całej branży motoryzacyjnej dzięki wizjonerskiej bryle autorstwa Giugiaro. Od razu stał się absolutnym hitem, tworząc znaną do dziś w Niemczech “klasę Golfa”, do której należy już teraz kilkanaście aut. O jakości konstrukcji Golfa pierwszej generacji niech świadczy fakt, że jest on nadal produkowany! Nowy egzemplarz, wyposażony jednak wyłącznie w kierownicę po prawej stronie i wnętrze ze Skody Felicii, można nabyć w RPA. Oryginalne sztuki z początków niemieckiej produkcji wyposażone w tzw. swallow-tail są teraz bardzo poszukiwanymi klasykami.

Na wypływające przy każdej nowej generacji Golfa pytanie, czemu “ta niby nowa generacja” wygląda tak samo jak każda z poprzednich, odpowiedź jest jedna – bo już pierwsza była wystarczająco dobra. Jeśli już na początku jesteś na mecie, to po co dalej iść do przodu?

Niestety, kilka lat temu Volkswagen zrobił krok wstecz. Montaż drzwi w piątej generacji był na tyle skomplikowany, że wydłużał czas produkcji o pięć godzin i nabijał niepotrzebnie dodatkowe euro w cenniku. Coś trzeba było z tym szybko zrobić – i tak, zamiast planowanego face-liftingu, w 2008 dostaliśmy całkowicie nowy model. No, prawie całkowicie – z piątą generacją dzieli go 40% części. Czy stworzony naprędce projekt rzeczywiście zasłużył sobie na pejoratywne miano Golfa 5 i pół? Jednoznaczna odpowiedź kryje się pod zakładką “werdykt”, a proces metamorfozy piątki w szóstkę opisany został we “współżyciu”.

Galeria zdjęć

Kategoria: Volkswagen

Data dodania: 30.10.2009

Autor: Mateusz Żuchowski

Podziel się

&description=Volkswagen Golf 1.4 TSI Comfortline" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club