Test: Volkswagen CC 2.0 TDI R-line

Powrót Volkswagen CC 2.0 TDI R-line

Podobne odczucia nachodzą zresztą kierowcę podczas próby oceny układu jezdnego CC-ki. Testowany egzemplarz wyposażony był w adaptacyjny układ kontroli zawieszenia DCC, pozwalający regulować jego pracę wybierając jeden z trzech dostępnych trybów: Comfort, Normal i Sport. Tak naprawdę, biorąc pod uwagę stan naszych dróg, pierwszy z nich idealnie nadaje się do codziennej jazdy, zapewniając akuratną dozę komfortu i nie ograniczając jednocześnie w odczuwalny sposób precyzji prowadzenia. Tryb Normal charakteryzuje ograniczenie filtrowania nierówności, zaś „Sport” najlepiej włączać podczas naprawdę szybkiej i bezkompromisowej jazdy. Zawieszenie zaczyna przypominać wtedy przysłowiową „deskę”, przechyły nadwozia po prostu nie występują, a auto sunie w każdych warunkach jak po sznurku, przekazując permanentnie do kabiny informacje o rodzaju i stanie nawierzchni, po jakiej jedziemy. Najważniejsze jest jednak to, że w każdym z tych trybów, Volkswagen CC bardzo dobrze się prowadzi, wykazując dużo sportowego charakteru.

Przysłowiowym „Piątym Elementem” tej sportowej układanki jest dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG, będącą jedną z wizytówek wolfsburskiego koncernu. Nie zdziwi chyba nikogo fakt, że jej pracy trudno jest cokolwiek zarzucić. Biegi wchodzą błyskawicznie i niezauważalnie, a reakcja skrzyni zarówno na kickdown, jak i ręczną zmianę za pomocą łopatek trwa ułamki sekund. Czy ktoś jeszcze chce upierać się przy manualnej przekładni?

Jak wspomnieliśmy na początku, Volkswagen CC mierzy słuszne 4,8 m długości, co sprawia, że miejsca na nogi dla pasażerów jest naprawdę pod dostatkiem. Niestety nisko opadająca linia dachu powoduje, że z tyłu swobodnie mogą usiąść osoby o wzroście do 175 cm – wyższe po prostu będą już dotykać głową podsufitki. Miłym zaskoczeniem jest też naprawdę spory bagażnik, mający 532 litry pojemności, choć taka a nie inna forma nadwozia ogranicza nieco jego funkcjonalność poprzez relatywnie niewielki otwór załadunkowy.

Chcąc stać się posiadaczami Volkswagena CC wyposażonego w opisywany dziś silnik i skrzynię DSG, musimy liczyć się z wydatkiem rzędu 140 890 zł. Nasz egzemplarz był mocno doposażony, co wywindowało jego cenę do poziomu 185 000 zł! Sporo? Na pewno, ale CC ma wiele asów w rękawie, a jednym z nich jest naprawdę niewielka utrata wartości.

Galeria zdjęć

Kategoria: Volkswagen

Data dodania: 08.11.2013

Autor: Marek Stachoń

Zdjęcia: Bartek Lichocki

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Volkswagen CC 2.0 TDI R-line" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club