Test: Volkswagen CC 2.0 TDI R-line

Powrót Volkswagen CC 2.0 TDI R-line

Testowaliśmy Volkswagena CC wyposażonego w dwulitrowego turbodiesla o pokaźnej mocy 177 KM oraz słusznym momencie obrotowym 350 Nm. Po przejechaniu około tysiąca kilometrów tym autem, można dość jednoznacznie stwierdzić, że ten silnik w połączeniu ze skrzynią DSG stanowi idealny tandem do napędzania CC-ki. Suche dane katalogowe mówią, że pierwsze 100 km/h pojawia się na liczniku po 8,4 sekundy, ale subiektywne odczucia są dużo ciekawsze. Od pierwszych kilometrów pokonanych tym samochodem, uderza niebywała wręcz lekkość z jaką ono przyśpiesza. W zasadzie w każdych warunkach wskazówki zarówno obrotomierza, jak i prędkościomierza pną się w górę skali, nie tracąc w ogóle rezonu, a trzycyfrowe wartości symbolizujące prędkość pojawiają się jakby od niechcenia. Zresztą wspomniane już 350 Nm momentu obrotowego osiągane przy 1750 obr/min powodowały, że testowany CC dość łatwo tracił trakcję przy ostrzejszych próbach wykorzystania pełni potencjału

Wart uwagi jest fakt, że dwulitrowe TDI pracuje naprawdę cicho i charakteryzuje je wysoka kultura pracy, choć specom od wygłuszenia nie udało się ukryć wysokoprężnego rodowodu jednostki napędowej. Jeszcze milsze chwile czekają jednak na kierowcę przy dystrybutorze. Samochód, jeżdżąc po mocno zakorkowanej stolicy, spalił 8,2 litra ON na każde 100 km/h, co nie jest może wybitnym wynikiem ale też ciężko znaleźć auto tej klasy będące bardziej wstrzemięźliwe w takich warunkach. Za to w jeździe pozamiejskiej CC pokazuje co znaczy bycie oszczędnym. Trasa Katowice-Warszawa pokonana z tempomatem ustawionym na 130 lub 120 km/h (zależnie od limitów prędkości) zaowocowała spalaniem rzędu 6,1 litra ON na każde 100 km. Świetny wynik!

Równie miłym zaskoczeniem był układ kierowniczy testowanego auta. Zestrojono go zgodnie ze sportowym duchem modelu – jest wystarczająco twardy i bezpośredni, zapewniając bezproblemową precyzję prowadzenia. Obiektywnie trzeba stwierdzić, że można znaleźć w tym segmencie samochody o nieco lepszych parametrach prowadzenia, ale Volkswagen CC należy do ścisłej czołówki w tej kategorii.

Galeria zdjęć

Kategoria: Volkswagen

Data dodania: 08.11.2013

Autor: Marek Stachoń

Zdjęcia: Bartek Lichocki

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Volkswagen CC 2.0 TDI R-line" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club