Test: Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D Prestige

Powrót Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D Prestige

Silniki D-4D Toyoty to konstrukcje znane, niegdyś niezwykle nowoczesne, ale i obecnie nie odstające technologią od europejskich rywali. W Avensisie oferowane są obecnie dwie wysokoprężne jednostki D-4D – słabsze 1.6 charakteryzuje się niezwykle niskim zużyciem paliwa, mocniejsze 2.0, które przyszło nam testować, nie porzuca tej cechy, a jednocześnie charakteryzuje się przyzwoitymi osiągami. 143 KM nie robi dziś na nikim wrażenia, ale okazuje się, że moc ta jest w zupełności wystarczająca do wprawienia w żwawy ruch dużego kombi. Maksymalny moment obrotowy to 320 Nm, dostępny w atrakcyjnym zakresie obrotów (1750-2500 obr./min). Takie parametry dobrze wpływają na oszczędność jednostki, która średnio podczas testu zużyła zaledwie 6 litrów (pamiętajcie o gabarytach auta!). Są to oczywiście wyniki odbiegające od katalogowych zapewnień producenta, ale dziś nikt nie jest święty.

Za oszczędnością idą też niestety przeciętnie satysfakcjonujące osiągi. 9,5 sekundy do 100 km/h to dziś wynik mocno średni, choć w rzeczywistości nie jest odczuwalny zbyt mizernie. Katalog mówi też o prędkości maksymalnej równej 200 km/h – to akurat raczej rezultat wystarczający i rodzinnym kombi nie radzimy rozpędzać się do wyższych wartości (nawet w Niemczech!). Samochód z jednostką 2.0 D-4D charakteryzuje się przyjemną elastycznością, pozwalającą rzadko sięgać do lewarka. Szósty bieg manualnej przekładni załączony jest więc dość często, zwłaszcza poza miastem. Niestety dynamika przy prędkościach przewyższających 120 km/h pozostawia już nieco do życzenia, choć nie należy zapominać o przeznaczeniu tego pakownego kombi. W każdym razie nie chciałbym przekonać się, jak spisuje się na trasie auto z mniejszym, 112-konnym dieslem.

Toyota Avensis Touring Sports (nam też niezwykle podoba się ta atrakcyjna nazwa określająca po prostu nadwozie kombi) zaskakująco dobrze radzi sobie w zakrętach. To nie to, że spodziewałem się średnio zwrotnej szafy, ale często duże auta, zwłaszcza w familijnych nadwoziach miewają problemy z szybciej pokonywanymi zakrętami. Podwozie Avensisa śmiało radzi sobie z przechyłami bocznymi, nie katując zanadto osób z chorobą lokomocyjną. Dla kierowcy istotny będzie także układ kierowniczy, który mógłby być nieco bardziej bezpośredni, ale prowadzący skoncentrowani zwłaszcza na wygodzie podróżowania będą więcej niż zadowoleni.

Galeria zdjęć

Kategoria: Toyota

Data dodania: 24.01.2016

Autor: Łukasz Kamiński

Podziel się

&description=Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D Prestige" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club