Test: Toyota Auris HSD Prestige + Navi

Powrót Toyota Auris HSD Prestige + Navi

Auta hybrydowe wywołują skrajne odczucia. Ekolodzy je hołubią, fani prawdziwej motoryzacji patrzą na nie z pogardą. Jak wygląda zatem życie z hybrydą?

Dawno, dawno temu samochód miał spełniać jedno, elementarne zadanie: przewozić ludzi (lub towary). Miał robić to wygodnie i relatywnie szybko, reszta się nie liczyła. Niestety, w ubiegłym wieku ludzkość zaczęły nawiedzać różnorakie zawieruchy, takie na przykład jak kryzysy, czy to finansowe czy też paliwowe. Ponieważ w jednym i drugim przypadku wszystko sprowadza się do pieniędzy, spowodowało to że nieskrępowana dotąd przyjemność z jazdy (w czym przodowali Amerykanie) zaczęła być systematycznie niwelowana na rzecz pragmatyzmu i oszczędności. Gwoździem do trumny dla różnego rodzaju muscle carów czy też potężnych limuzyn z ogromnymi silnikami dostępnych dla każdego okazali się jednak ekolodzy. Ta zgraja tzw. obrońców natury od kilku dekad wieści rychły koniec świata, wycięcie wszystkich lasów deszczowych miało nastąpić kilkanaście lat temu a finwale i małpiatki długouche z Borneo mieliśmy mieć okazję oglądać tylko w internecie. Oczywiście nic z tych złowrogich “wróżb” się nie ziściło, ale ekolodzy są niestrudzeni w swojej krucjacie przeciwko normalnemu życiu. Co gorsza, w ten ekologiczny nurt coraz mocniej wpisują się koncerny motoryzacyjne, eksponując w swoich kampaniach reklamowych głównie niewiarygodnie niskie zużycie paliwa i emisję CO2, co okazuje się oczywiście wierutną bzdurą podczas konfrontacji zużycia paliwa z prospektu i z normalnej eksploatacji.

Niekwestionowanym liderem w propagowaniu i wdrażaniu jakże ekologicznej technologii hybrydowej jest koncern Toyota. Już w 1997 roku na ulice Japonii wyjechała pierwsza generacja Priusa (bazująca de facto na Yarisie sedan) wyposażona w półtoralitrowy silnik benzynowy o mocy 58 KM sprzężony z silnikiem elektrycznym generującym 40 KM mocy. Trzy lata później Prius został delikatnie zrestylizowany, moce obydwu silników podniesione i auto trafiło do sprzedaży w Europie i Ameryce Północnej. Prawdziwym hitem okazała się jednak druga generacja tego modelu oferowana w latach 2003-2009, która zdobyła zresztą nagrody COTY w Europie i USA. I choć auto to ma już swojego następcę, hybrydowa epopeja dopiero się zaczyna, gdyż Toyota mocno poszerza swoje ekologiczne portfolio. A jednym z jego elementów jest bohater dzisiejszego testu – w pełni hybrydowy Auris HSD.

Galeria zdjęć

Kategoria: Toyota

Data dodania: 03.07.2011

Autor: Marek Stachoń

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Toyota Auris HSD Prestige + Navi" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club