Test: Suzuki Vitara 1.6 VVT XLED 4WD

Powrót Suzuki Vitara 1.6 VVT XLED 4WD

W codziennej eksploatacji Vitara okazuje się dokładnie taka, jaką byśmy chcieli cicha, dosyć komfortowa, łatwa w manewrowaniu i pojemna. Suzuki oferuje w wersji XLED wyposażenie, którego próżno szukać u konkurencji, co częściowo uzasadnia wysoką cenę wynoszącą nieco ponad 96 tys. złotych. Ten pułap można osiągnąć tylko zaznaczając wszystkie opcje dwukolorowe nadwozie z lakierem metalicznym (3290 zł) oraz panoramiczne, elektrycznie otwierane okno dachowe (4000 zł).

To czego nie znajdziecie u konkurencji w tym segmencie to światła mijania wykonane całkowicie w technologii LED są rewelacyjne! Snop światła daje naprawdę szerokie pole widzenia, a w konsekwencji wzrasta komfort jazdy po zmroku. Niestety światła drogowe to już halogeny o tradycyjnym, nieco żółtym odcieniu po ich uruchomieniu snop światła z reflektorów miesza się z białym LED-owym. Druga opcja niedostępna u konkurencji to aktywny tempomat. Działa od 30 km/h i jeśli często robicie dłuższe trasy, docenicie ten element. Spisuje się naprawdę dobrze, na trasie przyspiesza do zadanej prędkości tak szybko jak to możliwe, nie ma denerwujących opóźnień w działaniu. Nie powoduje także nerwowych sytuacji, gdy musi szybko wyhamować auto przykładowo ze 140 do 90 km/h tak jak to bywa na autostradzie gdy prawym pasem ciągną ciężarówki, a lewym strumień passatów.

Jeśli mam wskazać to, co mi się nie podobało podczas sześciu dni spędzonych z Vitarą, to zdecydowanie działanie nawigacji. Często pokonuję trasę do i ze stolicy fragmentem autostrady A2 i z niewiadomych bliżej przyczyn nawigacja Suzuki za wszelką cenę chciała, żebym skierował się na inną drogę. Zmiana ustawień nie pomogła, ale to jedyna wada w działaniu tego sprzętu. W mieście radzi sobie bez zastrzeżeń. Możecie także zapomnieć o słuchaniu ulubionego albumu na płycie CD. Slotu na płytę po prostu nie ma w konsoli centralnej. Szczyt irytacji to jednak działanie systemu ostrzegającego o kolizji. Potrafi zareagować nawet wtedy, gdy sytuację mamy całkowicie pod kontrolą. Emituje wtedy irytujący dźwięk, może także samoczynnie uruchomić hamulce. Lepiej go po prostu wyłączyć.

 

Galeria zdjęć

Kategoria: Suzuki

Data dodania: 17.04.2016

Autor: Bartłomiej Puchała

Podziel się

&description=Suzuki Vitara 1.6 VVT XLED 4WD" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club