Test: Suzuki Vitara 1.6 VVT XLED 4WD

Powrót Suzuki Vitara 1.6 VVT XLED 4WD

Podążając za modą, Vitara jest wyposażona w różne tryby jazdy. Standardem jest Auto dobry, gdy mglistym porankiem toczysz się leniwie po mieście. Dynamika silnika w tym trybie jest do zaakceptowania, ale tylko do momentu, gdy włączy się tryb Sport i okazuje się, że można lepiej. Reakcja na gaz jest wtedy bardziej żywiołowa, a układ kierowniczy się usztywnia. Nie znaczy to, że dokładniej komunikuje co się dzieje na styku kół z drogą, a jedynie stawia większy opór, więc jest to efekt uzyskany nieco na siłę. Ostatni tryb Snow/Mud – przeznaczony jest do jazdy w warunkach terenowych. Do współpracy z kierowcą włącza się wtedy elektronika aktywnie rozdzielająca moment obrotowy na poszczególne koła. Trzeba przyznać, że działa to nadzwyczaj sprawnie i pozwala małemu Suzuki pokonywać bez trudu grząski teren czy luźny piasek. Prześwit wynosi 18,5 cm i jest to więcej niż oferują konkurenci, ale trzeba mieć na uwadze, że to właściwie autko miejskie i w poważniejszy teren się nie nadaje. Suzuki jako jedyne w swojej ofercie daje możliwość dowolnego wyboru w zakresie silnik skrzynia napęd. Można mieć AllGrip z dowolnym silnikiem i dowolną skrzynią. U innych bywa z tym różnie trzeba wybierać 4×4 tylko z automatem lub tylko z określoną jednostką napędową.

Jednostka 1.6 litra legitymująca się mocą 120 KM na pewno nie czyni z Vitary demona prędkości. Wolnossący silnik potrzebuje wysokich obrotów do dynamicznej jazdy, a w dolnym zakresie sprawia wrażenie nieobecnego. Nie zachwyca także pięciobiegowy manual jest nieprecyzyjny, a sam drążek trochę za duży. Nie sprawia tego przyjemnego wrażenia solidnego, mechanicznego elementu. Trzeba jednak pochwalić Suzuki za niewielkie spalanie, będące po części zasługą przemyślanej aerodynamiki np. przedni grill jest tak naprawdę całkowicie zaślepiony, aby powietrze lepiej opływało przód auta. Podczas dynamicznej jazdy czuć, że Vitara jest konstrukcyjnie spokrewniona z mniejszym Swiftem, którego podwozie zasługuje na uznanie. Samochód nie przechyla się nadmiernie i daje pewność pokonywania zakrętów, przy zachowaniu komfortowego resorowania. Trzeba tutaj zaznaczyć, że to jest stałe ustawienie, gdyż wspomniany tryb Sport nie wpływa w żaden sposób na pracę zawieszenia. Nie jest to wada, bo i tak zestrojenie podwozia jest największym plusem crossovera Suzuki w dziedzinie jazdy.

 

Galeria zdjęć

Kategoria: Suzuki

Data dodania: 17.04.2016

Autor: Bartłomiej Puchała

Podziel się

&description=Suzuki Vitara 1.6 VVT XLED 4WD" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club