Test: Subaru Legacy 2.5GT

Powrót Subaru Legacy 2.5GT

Gdy na horyzoncie pojawią się czarne chmury zwiastujące burzę, nagle robi się cisza. Wiatr na chwilę milknie, tak jakby zatrzymywał się czas. Ale to tylko pozory, bo po chwili rozpętuje się piekło z piorunami, grzmotami i porywami godnymi najwredniejszych tajfunów.

Poprzednia, czwarta generacja Legacy przez wielu została uznana za najlepszą i najładniejszą w całej historii ciągnącej się już 21 lat. Była skromna, elegancka i naprawdę miała więcej zalet niż wad. Ta skromność objawiała się także w topowym modelu – 3.0 Spec. B, który pod maską skrywał 245-konnego, 6-cylindrowego boksera. Stały napęd na cztery koła, zawieszenie Bilstein i układ wydechowy Prodrive – niewinnie wyglądająca limuzyna katapultowała się do setki w czasie 6,9 sekundy i osiągała prędkość maksymalną 243 km/h.

W 2009 roku przyszedł czas na piątą generację Legacy. Zaznaczmy – na kolejny kontrowersyjny stylistycznie model spod znaku plejad. Elegancka linia nadwozia przybrała bardziej rubensowskie kształty, zniknęły szyby bez ramek, a puchate nadkola wymagają przynajmniej 18-calowych obręczy. “Subaru odeszło”, ktoś powie. Jednak nie. Pozostały dwie najważniejsze cechy – silnik typu bokser oraz symetryczny napęd na obie osie. Nie zapomniano też o miłośnikach najszybszych Subaru – specjalnie dla nich przygotowano Legacy 2.5GT.

Galeria zdjęć

Kategoria: Subaru

Data dodania: 26.07.2010

Autor: Grzegorz Skarbek

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Subaru Legacy 2.5GT" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club