Test: Subaru Impreza XV 2.0D

Powrót Subaru Impreza XV 2.0D

Tak więc XV nie jest niczym więcej, jak tylko trochę przebraną zwykłą Imprezą. Ale nie ma w tym nic złego, bo już bazowa wersja z symetrycznym napędem na cztery koła i stosunkowo dużym skokiem zawieszenia odhacza wszystkie techniczne wymogi wymagane do zbudowania dobrego SUV-a. Co więcej, i tak prowadzi się lepiej niż większość z nich, cechując się nie taką oczywistą delikatną podsterownością. XV ma być samochodem z gatunku, który i tak rzadko kiedy zjedzie z utwardzonej nawierzchni, więc wszystkie starania inżynierów wydają się wręcz przesadzone.

Jak na ironię, aby jeszcze bardziej zmniejszyć różnicę pomiędzy dostępnymi modelami, prezentowana wersja kosztuje dokładnie tyle samo, co dysponujący takim samym wyposażeniem “asfaltowy” odpowiednik. Oznacza to dwa fakty – czyli jest drogo (26.000 euro, co przekłada się na około 100.000 zł), ale dostajemy bogate wyposażenie. Oprócz opisywanych już świetnych podzespołów napędowych, w standardzie dostajemy stabilizację toru jazdy i kontrolę trakcji, hill start control, osiem poduszek powietrznych, oraz tak przydatne dodatki jak podgrzewanie foteli i piór wycieraczek, oszczędzając nam trochę pracy i nerwów w mroźny poranek. Do wyposażenia standardowego zalicza się też unikalna atmosfera poruszania się samochodem, który (przy dość odległym stopniu pokrewieństwa, ale zawsze) trzykrotnie zdobył laur Rajdowego Mistrza Świata.

Galeria zdjęć

Kategoria: Subaru

Data dodania: 11.02.2011

Autor: Mateusz Żuchowski

Zdjęcia: Kacper Szczepański

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Subaru Impreza XV 2.0D" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club