Test: Ssangyong Rexton W 2.0 D Sapphire 4WD A/T

Powrót Ssangyong Rexton W 2.0 D Sapphire 4WD A/T

Ostatnimi czasy w palecie koreańskiego producenta doszło do niemałych zmian. Tivoli, Actyon, Korando – są to modele Ssangyonga, które wreszcie wyglądają na zaprojektowane przez stylistów, a nie dzieci w wieku przedszkolnym. Nawet Rodius wygląda już mniej autystycznie, ale ktoś najwidoczniej zadecydował, że w przypadku Rextona najlepszą drogą będzie ewolucja zamiast rewolucji. Od kilkunastu już lat sylwetka flagowego modelu się nie zmienia i zachowuje klasyczne proporcje. Z zewnątrz samochód robi odpowiednie wrażenie – grubo zaznaczone łuki nadkoli, ogromny grill i klosze lamp , a także duże koła i opony o profilu 70 wywołują wrażenie solidności. Próg boczny, choć wygląda bojowo, w praktyce jest zbyt wąski, żeby z niego korzystać.

Każda dalekowschodnia marka pragnąca zdobyć klientów na starym kontynencie przechodzi przez „fazę porównań” swoich produktów do konstrukcji dobrze znanych na rynku. I nie chodzi mi bynajmniej o porównania dziennikarskie, ale po prostu o opinie ludzi. W końcu zawsze znajdzie się ktoś kto sypie komentarzami typu „przód zerżnięty od tego, tył od tamtego”. Rexton, eksponujący swe logo od każdej strony, wygląda jakby próbował uniknąć tego typu traktowania. Zdaje się mówić „jestem Ssangyong i nie wstydzę się tego”. Detalami z logiem ozdobiony jest grill, reflektory, progi, słupek C, a perłą w koronie jest ogromny napis Rexton na tylnej klapie.

O ile z zewnątrz Ssangyong Rexton W prezentuje się jak najbardziej pozytywnie, we wnętrzu mogłoby być zdecydowanie lepiej. Tutaj kierowca i pasażerowie odbywają podróż w czasie do pięknych lat 90. Materiały są twarde i nieprzyjemne, a wszelkie guziczki, przełączniki, klamki i manetki sprawiają wrażenie tandetnych. Konsola środkowa to festiwal plastikowego metalu i plastikowego drewna. Przynajmniej nic nie skrzypi podczas jazdy, a spodziewałem się tego. Fotele i kierownica pokryte są skórą, ale nawet ona sprawia wrażenie tańszej niż w innych samochodach. Zegary proste, czytelne, analogowe. Cóż, oszczędności. Nie zmienia to faktu, że fotele są wygodne i nawet długa podróż za kierownicą Ssangyonga mija bezboleśnie.

Galeria zdjęć

Kategoria: SsangYong

Data dodania: 05.11.2015

Autor: Bartłomiej Puchała

Podziel się

&description=Ssangyong Rexton W 2.0 D Sapphire 4WD A/T" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club