Test: Skoda Superb Combi 2.0 TDI Laurin & Klement

Powrót Skoda Superb Combi 2.0 TDI Laurin & Klement

Jak Superb się prowadzi w dużej mierze zależy od trybu jazdy wybranego przez kierowcę. Skoda w tej wersji oferuje w standardzie zawieszenie adaptacyjne z pięcioma opcjami ustawień: Eco, Comfort, Normal, Sport i Individual. Pierwszy z nich wyróżnia się tym, że samochód jest kompletnie przyduszony w reakcjach na ruchy prawym pedałem i kierownicą. DSG przestawia się wtedy w tryb żeglowania, ale nie powiedziałbym, że to wszystko ma jakiś zauważalny wpływ na spalanie. Wybierając Comfort narażamy się z kolei na chorobę lokomocyjną – auto niemiłosiernie buja na zakrętach i nierównościach. Sport z kolei nieco usztywnia zawieszenie i układ kierowniczy i to czuć, ale nie można w żadnym momencie powiedzieć o Superbie, że jest niekomfortowy. Gdybym ja miał wybrać tylko jeden z tych trybów już na zawsze, byłby to Normal. Najbardziej pasuje do Superba – jest moim zdaniem przyjemniejszy niż Sport, a DSG pracuje najbardziej gładko.

Dwulitrowy turbodiesel legitymuje się mocą 190 KM – jest to topowa jednostka na olej napędowy. Jej 400 niutonometrów skutecznie ciągnie ponad półtoratonowe auto do przodu. W katalogu przyspieszenie do 100 km/h wynosi dokładnie 7.7 s, ale mi nie udało się zejść poniżej 8 s. Delikatnie irytować może to, że DSG stosunkowo słabo reaguje na kickdown – być może jest to też wada zastosowanego tu napędu 4×4. Efekt jest taki, że subiektywnie lepszą reakcję na gaz ma o 20 koni słabszy starszy model z napędem na jedną oś i manualną skrzynią. To co się zdecydowanie poprawiło to wyciszenie. Do uszu kierowcy dochodzi sporo mniej hałasów zwłaszcza związanych z pracą zawieszenia.

Mimo że Skoda swoją masą i charakterem nie zachęca do dynamicznej jazdy, brutalnie wrzucona w zakręty radzi sobie zaskakująco dobrze. Testowaliśmy zachowanie samochodu na jednych z najbardziej krętych odcinków mazurskich, gdzie tryb Sport dawał odrobinę dziecięcej frajdy z jazdy . Napęd na wszystkie koła traktowałbym w tym samochodzie jako dodatkowy system bezpieczeństwa – daje więcej pewności siebie w trudnych warunkach czy lekkim terenie.

 

Galeria zdjęć

Kategoria: Škoda

Data dodania: 01.06.2016

Autor: Bartłomiej Puchała

Podziel się

&description=Skoda Superb Combi 2.0 TDI Laurin & Klement" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club