Test: Skoda Superb Combi 2.0 TDI Laurin & Klement

Powrót Skoda Superb Combi 2.0 TDI Laurin & Klement

Design Skody Superb III na pewno nabrał wyrazistości. Ostre linie, załamania, przetłoczenia na błotnikach i drzwiach – tchnięto w Superba zupełnie nową jakość stylistyczną. Czy się podoba to kwestia gustu, jednak teraz nikt nie może zarzucić Superbowi niespójności stylistycznej, a tak bywało w przypadku poprzedniej generacji. W odróżnieniu od niej wersja Combi ma tylne lampy w orientacji poziomej, identyczne jak w liftbacku. Przednie reflektory wyposażone są w lampy LED o efektownym kształcie. Całe nadwozie urosło o 28 mm wzdłuż i aż 47 mm wszerz. Wersję Laurin & Klement z zewnątrz można rozpoznać przede wszystkim po kołach – są to specjalnie dedykowane tej wersji dziewiętnastocalowe alufelgi z oponami o rozmiarze 235/40. Na przednich błotnikach znalazło się miejsce na ozdobny logotyp.

Egzemplarz testowy miał wnętrze pokryte brązową skórą, ale klienci mogą wybrać także beż lub czarny. Same materiały użyte w tym samochodzie sprawiają bardzo dobre wrażenie. Wyjątkiem są miejsca gdzie rzadko ktokolwiek patrzy lub sięga, jak dolna obudowa kolumny kierownicy czy plastikowe boczki foteli. Wszędzie indziej jest albo miękka skóra albo wykończenia z czarnego lakieru fortepianowego. Można podsumować, że jakością Superb wcale nie ustępuje Volkswagenowi. Na minus muszę zapisać dziwne, ciche odgłosy dochodzące podczas jazdy z okolic lewego nawiewu, ale wątpię by była to bolączka wszystkich egzemplarzy. We wnętrzu znajdziemy oczywiście więcej ozdobnych emblematów np. na listwie po stronie pasażera czy na gałce zmiany biegów.

Ogromnym atutem Skody Superb, zwłaszcza w wersji Combi, jest przestrzeń. Dłuższa podróż w piątkę nie jest w tym samochodzie problemem. Siedzącemu z tyłu przewidziano możliwość przesuwania przedniego fotela pasażera. Po jego maksymalnym odsunięciu do przodu można spokojnie założyć nogę na nogę. Do dyspozycji pozostaje też osobna regulacja trójstrefowej klimatyzacji dla tylnej części. Do ergonomii i rozplanowania wnętrza nie można mieć zastrzeżeń – do tego przyzwyczaiły nas już wszystkie samochody z grupy VAG. Bagażnik ma aż 660 litrów i regularne kształty oraz oferuje jakiś milion możliwości aranżacji przy pomocy rolet, haczyków, przegródek i siatek.

 

Galeria zdjęć

Kategoria: Škoda

Data dodania: 01.06.2016

Autor: Bartłomiej Puchała

Podziel się

&description=Skoda Superb Combi 2.0 TDI Laurin & Klement" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club