Test: Skoda Superb Combi 2.0 TDI Laurin & Klement

Powrót Skoda Superb Combi 2.0 TDI Laurin & Klement

Cena podstawowego Superba Combi oscyluje wokół 90 tys. złotych, ale nasz egzemplarz testowy skonfigurowano na dwukrotność tej sumy. Zatem co jest w stanie zaoferować najbogatszy Superb? Sprawdzamy to, jeżdżąc najnowszym flagowcem Skody ze znaczkiem Laurin & Klement.

Superb trzeciej generacji zadebiutował w marcu 2015 roku. Dziś jest to strategiczny model dla czeskiego producenta w odróżnieniu od pierwszego nowoczesnego Superba, którego znamy już od 2001 r. Wtedy był jedynie uzupełnieniem oferty. Od tamtego czasu wiele się jednak zmieniło, Skoda zdecydowanie wypracowała sobie własne miejsce na rynku i trzeba przyznać, że zarówno druga jak i obecna generacja Superba wniosła wiele dobrego. Przyczynia się także do zmiany postrzegania marki Skoda.

Niewiele osób wie, że nazwa Superb ma swoje początki już przed II Wojną Światową. Od 1934 do 1949 roku w Mlada Boleslav produkowano duże limuzyny napędzane silnikami R6 lub V8. Potem przez ponad 50 lat seria nie miała swej kontynuacji, jednak dziś tworzy to Superbowi swoisty rodowód. A wszystko zaczęło się od dwóch panów Vaclavów – Laurina i Klementa. Dziś flagowa Skoda ma specjalną wersję poświęconą ojcom-założycielom. Do testu otrzymaliśmy egzemplarz z dwulitrowym turbodieslem, DSG i napędem na wszystkie koła.

Galeria zdjęć

Kategoria: Škoda

Data dodania: 01.06.2016

Autor: Bartłomiej Puchała

Podziel się

&description=Skoda Superb Combi 2.0 TDI Laurin & Klement" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club