Test: Skoda Superb Combi 2.0 TDI Ambition

Powrót Skoda Superb Combi 2.0 TDI Ambition

Przyciskając guzik startera, eliminującego konieczność wkładania kluczyka do stacyjki, jedynie w momencie rozruchu do uszu dochodzi charakterystyczny dźwięk budzącego się do życia diesla. Później możemy raczyć się bezwzględną ciszą oraz komfortem. Superb najlepiej radzi sobie w trasie, w trakcie której zapewnia wyjątkowo przyjemne warunki, pozwalające odprężyć się nawet podczas najdłuższych wojaży. Przyjemnej jeździe nie przeszkadza żaden zbędny hałas, a testowane auto ze 140-konnym motorem wysokoprężnym daje możliwość sprawnego i oszczędnego poruszania się zarówno w mieście, jak i w trasie.

Podczas poruszania się Superbem przykładowo na ciasnym parkingu, wszystkie wykonywane manewry wymagają nieco przyzwyczajenia. Niemałe gabaryty nie pozwalają jednak stracić orientacji, a to dzięki bardzo precyzyjnym czujnikom parkowania ograniczającym możliwość uszkodzenia auta pod marketem.

Bardzo nieprzyjemnym odczuciem jest niestety brak możliwości sprawdzenia chociażby spalania na ekranie komputera pokładowego. Oczywiście możliwość takiej operacji istnieje, jednak podczas prowadzenia auta przez nawigację, monitor między zegarami nieustannie wyświetla komendy ze wskazaniami kierunku jazdy, bez szans na zmianę widoku na którąkolwiek inną opcję systemu dostarczającego informacje o aucie i drodze. Poza takimi małoistotnymi niuansami, podróżowanie Skodą Superb to niebiańska przyjemność i ciężko wyobrazić sobie przyjemniejszy pojazd do poruszania się w odległej trasie.

Testowana wersja Ambition w standardzie oferuje biksenonowe reflektory, czujnik deszczu, światła przeciwmgłowe z funkcją Corner doświetlającą zakręty, dwustrefową klimatyzację automatyczną z funkcją chłodzenia schowków, czujniki parkowania z tyłu, czy system Light Assistant, doświetlający drogę do domu po wyjściu z auta. Tempomat, przyzwoite audio, czy parasolkę w drzwiach, również otrzymujemy w cenie, która w przypadku wersji Kombi rozpoczyna się już od 81.100 zł za bazową wersję Comfort ze 125-konnym silnikiem benzynowym. Prezentowany wersja Superba ze 140-konnym dieslem to wydatek niespełna 108.000 zł, natomiast dodatkowe wyposażenie zamontowane w aucie widocznym na zdjęciach, zwiększyło ostateczny rachunek na kwotę przekraczającą 130.000 zł. Skoda nie straciła najważniejszej cechy swojego charakteru – oprócz oferowania coraz większej ilości konkurencyjnych udogodnień, kosztuje z reguły mniej niż zbliżony Ford, Renault, czy Volkswagen w podobnym zestawieniu.

Galeria zdjęć

Kategoria: Škoda

Data dodania: 11.11.2011

Autor: Łukasz Kamiński

Zdjęcia: Bartłomiej Urban i autor

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Skoda Superb Combi 2.0 TDI Ambition" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club