Test: Renault Scénic 1.4 TCe Privilege

Powrót Renault Scénic 1.4 TCe Privilege

Termin “samochód rodzinny” stał się nieodłącznym elementem kampanii marketingowych niemalże wszystkich producentów aut. Ale co tak naprawdę sprawia, że samochód faktycznie ma taki właśnie charakter?

Narodziny dziecka są bezsprzecznie jednym z najbardziej przełomowych wydarzeń w życiu każdego człowieka. Mała, bezbronna istota która pojawiła się w naszym domu zaczyna mieć ogromny wpływ na każdy aspekt naszego dotychczasowego życia. Ten motoryzacyjny też. Nagle przestają nas “kręcić” auta typu coupé, niezdolne do przewiezienia więcej niż dwóch osób, głośne wydechy typowe dla tuningowanych aut stają się dla nas zbyt głośne i jakoś tak przestaliśmy szukać mocnych wrażeń na światłach. Ważne za to stają się inne rzeczy – przestronne wnętrze auta z naciskiem na duży (albo lepiej ogromny) bagażnik, mogący bez trudu zmieścić wózek i 34 tony innego rodzaju rzeczy niezbędnych małemu człowiekowi, ilość schowków dostępnych w kabinie czy też cisza panująca w aucie oraz komfort jazdy. Doskonale zdają sobie z tego sprawę producenci samochodów i każdy z nich (no, prawie każdy) ma w swojej ofercie pojazd zwany “rodzinnym”.

Nie inaczej jest z Renault. Już prawie ćwierć wieku temu ten koncern zaprezentował model Espace, który stał się synonimem europejskiego vana. Gdy w latach dziewięćdziesiątych nastała moda na auta co najwyżej średniej wielkości, Renault zaproponowało jakże świeżą stylistycznie rodzinę Megane, w skład której wchodził pierwszy kompaktowy minivan tej firmy – Scénic. Ba, był to w ogóle pierwszy kompaktowy minivan na świecie, gdyż pojawił się na ulicach w 1996 roku, a tacy konkurenci jak Citroen Xsara Picasso czy Mitsubishi SpaceStar weszli do sprzedaży dwa lata później. Auto zdobyło ogromną popularność, w znacznej mierze dzięki tytułowi Car Of The Year zdobytemu przez (jeszcze wtedy) Megane Scénic w 1997 roku, ale klienci docenili również poczucie przestrzeni panujące we wnętrzu tego, mierzącego 4,13 m długości auta, łatwość aranżacji oraz nieograniczoną wręcz ilość schowków pozwalających utrzymać w samochodzie porządek absolutny.

Megane Scénic przeszedł w 1999 roku face-lifting wraz z całą swoją rodziną, ale koncern postanowił nadać mu nieco więcej własnej osobowości i nazwał go po prostu Scénic. W 2003 roku pojawiła się druga generacja kompaktowego minivana Renault, rok później wzbogacona o wersję Grand, mogącą pomieścić 7 osób. Nowy Scénic również zdobył ogromną popularność, choć konkurencja nadrobiła zaległości i prawie każdy z liczących się europejskich producentów miał w ofercie samochód tej klasy.

Ponieważ czas płynie nieubłaganie, w 2009 roku pojawił się całkowicie nowy Scénic (również w wersji Grand). Do testów otrzymaliśmy egzemplarz wyposażony w mały, “uturbiony” silnik benzynowy 1.4 TCe. Czy nowy Scénic nie zatracił swojego pierwotnego charakteru?

Galeria zdjęć

Kategoria: Renault

Data dodania: 18.06.2010

Autor: Marek Stachoń

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Renault Scénic 1.4 TCe Privilege" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club