Test: Renault Laguna Coupé GT 2.0 dCi

Powrót Renault Laguna Coupé GT 2.0 dCi

Czy Renault wraca do stylistycznej czołówki? NIE! – krzyczy pięciodrzwiowe Megane. TAK! – ripostuje Laguna Coupé.

Przez ostatnie lata, jedyne samochody z rombem na masce, którymi mogliśmy się ekscytować, były bardzo pikantnie doprawionymi wariantami popularnych – nie da się tego inaczej ująć – miejskich wozidełek. Carlos Ghosn tchnął jednak w firmę pewność siebie, która po serii udanych modeli wzięła się za coś naprawdę ambitnego – Lagunę w wersji Coupé.

Starając się zrozumieć, dlaczego Francuzi tak zrazili się do tego segmentu, trzeba sięgnąć pamięcią blisko trzydzieści lat wstecz do chronologicznego poprzednika opisywanego modelu – ognistego Fuego. Jeżeli o nim nie słyszeliście, tym lepiej dla was i dla Renault. Nadwozie było tak porywające co i silniki – dysponujące mocą od 64 KM do 132 KM. Można to tłumaczyć tylko faktem, że firma pompowała cały swój potencjał w markę Alpine (zmarłą śmiercią naturalną w 1996, ze wskrzeszeniem planowanym na rok 2010) i jej ostatni model A610, który z resztą mógł konkurować nawet z Porsche 944.

Dwie poprzednie Laguny nie były samochodami, na bazie których dałoby się zrobić atrakcyjne coupé. Chyba, bo obecna, trzecia generacja, też tego na dobrą sprawę nie zwiastuje. Efekt jest jednak porażający.

Porażający efekt w salonie dostępny jest z czterema silnikami – mocniejszym lub słabszym wariantem silnika benzynowego lub wysokoprężnego. Mocniejsza para to V-szóstki o mocy mniej więcej 240 koni (benzynowy z Nissana 350Z, wysokoprężny wkrótce trafi do Infiniti), słabsze to dwulitrowe turbo, dysponujące mocą 205 KM w przypadku bezołowiowej i 180 w całkiem popularnym dieslu. Będąc zupełnie szczerym przyznać trzeba, że Laguna Coupé nie jest samochodem stricte sportowym i nikt nie powinien tego na siłę udowadniać, niższy pułap mocy powinien być więc satysfakcjonujący. Silniki na plebejską ropę są nadal w tym segmencie pewnym novum – ciekawostką, z tym większym zainteresowaniem przekonam się więc, jak sprawdza się takie rozwiązanie w codziennej eksploatacji. Dodajmy do tego jeszcze układ 4Control skręcający wszystkie cztery koła i voila – mamy Renault, o którym trzy lata temu jeszcze nikt by nie zamarzył.

Galeria zdjęć

Kategoria: Renault

Data dodania: 17.04.2009

Autor: Mateusz Żuchowski

Zdjęcia: Kacper Szczepański

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Renault Laguna Coupé GT 2.0 dCi" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club