Test: Renault Laguna 2.0 dCi 175 Initiale

Powrót Renault Laguna 2.0 dCi 175 Initiale

Czy francuski samochód musi oznaczać przysłowiową miękką kanapę? Niekoniecznie…

Francuska szkoła projektowania samochodów bardzo skutecznie stworzyła w umysłach konsumentów stereotyp, w myśl którego auta pochodzące z kraju win i serów jednoznacznie kojarzą się z wygodnymi, przestronnymi i niesamowicie miękko zawieszonymi „pontonami”.

Nic dziwnego, przez długie dekady takie właśnie samochody tworzyli francuscy inżynierowie. Nie bez kozery taki np. Citroën kojarzy się nam z bezkresem miękkości i komfortu, ale te cechy spokojnie można przypisać każdej tamtejszej marce.

I w takim właśnie duchu tworzone były auta będące protoplastami bohaterki dzisiejszego testu. Renault 18, które do produkcji weszło w 1978 roku było klasycznym sedanem wyposażonym w “biomechaniczne” fotele (a przynajmniej tak nazwano je w USA), cokolwiek to miało znaczyć. Jego następca, oznaczony numerem 21, hołdował bezpretensjonalnie najlepszym wartościom marki, czyli wszechobecnej wygodzie.

W 1994 roku Renault zaprezentowało Lagunę, która stała się modelem przełomowym. Przede wszystkim było to kolejne auto tego producenta, które otrzymało wyrazistą nazwę własną, zamiast bezdusznego oznaczenia liczbowego. Poza tym, samochód szokował wówczas miękkimi, eleganckimi liniami nadwozia oraz wnętrza. Oczywiście jego głównym atutem pozostał wysoki komfort podróżowania. Cztery lata później zafundowano Lagunie delikatny facelifting, a pod koniec 2000 roku światło dzienne ujrzała druga generacja tego modelu. Samochód był jeszcze ładniejszy od poprzednika, a do tego wnosił do motoświata sporo innowacji. To właśnie Laguna II spopularyzowała system keyless-go, zwany potem „handsfree”, który uwalnia ręce od czynności otwierania czy też ryglowania zamka centralnego. I słusznie, bo ręce kierowców tych samochodów bardzo często służyły do dzwonienia do serwisu Renault z prośbą o uruchomienie auta. Bezdyskusyjny był natomiast poziom bezpieczeństwa. Laguna II była pierwszym autem oferowanym w Europie, które otrzymało 5 gwiazdek w testach ENCAP.

Czas płynie jednak nieubłaganie i w 2007 roku w salonach pojawiła się trzecia generacja Renault Laguny. Auto zachowało karoserię liftbacka i według zapewnień koncernu miało być autem naprawdę niezawodnym. Plamę na honorze udało się zmyć, a producent poszedł za ciosem i w 2010 roku zafundował Lagunie lifting.

Galeria zdjęć

Kategoria: Renault

Data dodania: 02.12.2011

Autor: Marek Stachoń

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Renault Laguna 2.0 dCi 175 Initiale" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club