Test: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi

Powrót Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi

508 RHX od jakiegoś czasu nie jest już hybrydą. Co nowego wnosi więc do gamy Peugeota?

Modę na podniesione i uterenowione kombi zapoczątkowało Audi ze swoim A6 Allroad (to już niemal dwie dekady temu!). Po latach, do tego pomysłu zaczęli dojrzewać też inni producenci. W teorii to świetna myśl – nie rezygnujesz z przestrzeni i względnie tradycyjnego nadwozia, a zyskujesz kilka dodatkowych centymetrów prześwitu, kilka “terenowych” detali nadwozia i (najczęściej) napęd obu osi.

W przypadku Peugeota jest nieco inaczej. 508 RXH zostało pokazane światu w 2011 roku i było dość innowacyjną propozycją. Samochód był hybrydą, wykorzystującą jednostkę wysokoprężną oraz silnik elektryczny, a przy tym przekazywał moc płynącą z tej mieszanki na wszystkie koła. Mogłoby się wydawać – znakomita myśl. Ekonomiczna, praktyczna, bez utraty na aspektach czysto funkcjonalnych. Francuzi jednak uczynili ostatnimi czasy model ten bardziej tradycyjnym. Moc trafia już tylko na przednie koła, a wprawiane są w ruch wyłącznie dzięki 180-konnemu dieslowi. Czy to regres?

Galeria zdjęć

Kategoria: Peugeot

Data dodania: 09.05.2016

Autor: Łukasz Kamiński

Podziel się

&description=Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club