Test: Peugeot 508 2.2 HDi GT

Powrót Peugeot 508 2.2 HDi GT

W przeszło 200 lat od powstania marki Peugeot, sprawdzamy co oferuje limuzyna służąca oficjelom Parlamentu Europejskiego.

2 lata temu, w okrągły jubileusz istnienia firmy, Peugeot postawił sobie bardzo ambitne cele, mające zmienić oblicze marki o 180 stopni. Szereg nowych technologii oraz oczywiste odświeżenie i uatrakcyjnienie stylu wprowadzanych modeli, miały pomóc francuskiemu producentowi wejść do czołówki europejskich twórców samochodów osobowych. Po kilku efektownych pojazdach koncepcyjnych oraz rewelacyjnym projekcie RC-Z – auto tworzące w zasadzie nowy segment, przyszedł czas na następce jednego z popularniejszych modeli w ofercie – 407.

Francuzi wiedzieli, że limuzyny dla większości europejskich marek są (tuż za segmentem B) najważniejszym punktem w gamie. Nie pozostali w tej kwestii obojętni i działania przygotowujące nowy model do produkcji, zostały podjęte już 4 lata temu. Konstruktorzy musieli jednak pamiętać, że w dobie zaciekłej walki o klienta, samochody (szczególnie francuskie) muszą zachować swój niepowtarzalny wizerunek i jedynie dopracowaniem oraz ergonomią zbliżyć się lub przegonić niemiecką konkurencję, wiecznie podawaną za szczyt góry określanej mianem “bezwzględnej poprawności”. 508, bo tak nazwano odtąd sztandarową limuzynę marki, inżynierowie opracowali po cichu i bez hucznych zapowiedzi. Prototypy nowego auta pokonały przeszło 2 miliony kilometrów, co pozwoliło dopracować samochód w najdrobniejszym szczególe.

Ciekawym faktem jest to, że następca 407 stał się zarazem odpowiednikiem najwyższego modelu w ofercie – 607. Mamy więc coś pomiędzy, dedykowane jednocześnie wysokim urzędnikom, jak i podmiejskim taksówkarzom. Za potwierdzenie tej uniwersalności niech posłuży możliwość wybrania 4-drzwiowej limuzyny lub pojemnego kombi oraz bogate wyposażenie oferowane nawet w bazowej wersji.

Czy dynamiczna stylistyka, ponadczasowa elegancja, szeroki wachlarz możliwości konfiguracji auta oraz nienaganny prestiż, pozwolą Peugeotowi 508 stać się silnym graczem w segmencie premium? Sprawdzamy to przy udziale modelu z wysokoprężnym silnikiem o pojemności 2.2 litra.

Galeria zdjęć

Kategoria: Peugeot

Data dodania: 01.02.2012

Autor: Łukasz Kamiński

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Peugeot 508 2.2 HDi GT" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club