Test: Peugeot 3008 1.6 HDi Premium

Powrót Peugeot 3008 1.6 HDi Premium

Mimo tak mocnego spowinowacenia ze swoim stricte kompaktowym bratem, jazda 3008 dostarcza odmiennych wrażeń. Zawieszenie zdecydowanie należy do gatunku “tych miękkich”. Auto świetnie wybiera nierówności, w dodatku czyni to wręcz bezszelestnie. W szybko pokonywanych zakrętach odczuwalne są mocno przechyły nadwozia, ale nie jest to wielki powód do stresu. 3008 dostępny jest tylko z napędem na przednią oś i przy ostrzejszej jeździe w znaki daje się wyczuwalna podsterowność. Wniosek jest jeden – to nie jest samochód dla sportowców. Pozycja za kierownicą jest dużo wyższa, co owocuje dobrą widocznością, mimo niezbyt dużych powierzchni przeszklonych po bokach. Dzięki temu kierowca ma poczucie pełnej kontroli nad otoczeniem. Jeśli dodamy do tego dziecinnie wręcz łatwe manewrowanie autem (3008 ma 4365 mm długości), to można z pewnością stwierdzić, iż kobiety polubią crossovera Peugeota. Poczucie przestronności potęgowane jest przez dużą szybę czołową oraz ogromny panoramiczny szklany dach. Przed ciekawskimi spojrzeniami kierowców TIRów ochroni nas elektryczna roleta. Brawa należą się Peugeotowi za ergonomię wnętrza. Wszystkie przełączniki znajdują się dokładnie tam, gdzie powinny i są naprawdę czytelne.

Francuzi są niekwestionowanymi liderami w dziedzinie gospodarowania wnętrzem. Nie inaczej mogło być w przypadku 3008. W samochodzie znajdziemy mnóstwo dużych schowków i kieszonek, w których bez problemu rozlokujemy swoje drobiazgi. Na kilka zdań uwagi zasługuje bagażnik. Jego nominalna objętość to 425 litrów, do których dostęp jest maksymalnie ułatwiony dzięki dzielonej tylnej klapie. Gdybyśmy chcieli powiększyć maksymalnie przestrzeń bagażową wystarczy pociągnąć dwie dźwigienki znajdujące się w kufrze i voilá – oparcie tylnej kanapy składa się jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki dając do dyspozycji 1241 litrów pojemności. Ale to nie wszystko. Peugeot zastosował w bagażniku bardzo prosty, ale skuteczny patent z podwójną podłogą, którą możemy instalować w kilku wybranych przez nas położeniach tworząc dwie niezależne od siebie przestrzenie bagażowe. Kolejny sposób na utrzymanie porządku w aucie. Brawo!

Francuzi są również bardzo wyczuleni na punkcie bezpieczeństwa. Peugeot 3008 otrzymał obowiązkowe 5 gwiazdek w testach NCAP, seryjnie oferuje 6 poduszek powietrznych, ABS + BAS oraz ESP. Testowaliśmy wersję wyposażeniową Premium, która w standardzie oferuje naprawdę wszystko, co do szczęścia jest potrzebne. Cena takiego auta wynosi 87.600 PLN, my w testowanym egzemplarzu mieliśmy kilka dodatków, których łączna wartość wynosiła 12.350 PLN.

Galeria zdjęć

Kategoria: Peugeot

Data dodania: 30.11.2009

Autor: Marek Stachoń

Podziel się

&description=Peugeot 3008 1.6 HDi Premium" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club