Test: Peugeot 3008 1.6 HDi Premium

Powrót Peugeot 3008 1.6 HDi Premium

Klienci decydujący się na zakup Peugeota 3008 mają do wyboru 4 jednostki napędowe: dwa “benzyniaki” i dwa turbodiesle. W przyszłym roku ma być również oferowana jednostka hybrydowa. My do testów otrzymaliśmy wersję, która z pewnością będzie najchętniej wybierana w naszym kraju. To doskonale znany turbodoładowany silnik wysokoprężny HDi o pojemności 1560 ccm i mocy 109 KM. Tak, tak, to ten sam silnik, których tysiące pracują pod maskami służbowych Peugeotów 307 i 308 oraz… Fordów Focusów przemierzających polskie drogi. Jak zatem radzi sobie ten motor w 3008, który jest przecież o ok. 100 kg cięższy od swoich dawców genów?

Po uruchomieniu auta po zimnej nocy dźwięki wpadające do kabiny nie pozostawiają żadnych złudzeń, z jaką jednostką napędową mamy do czynienia, ale w żadnym wypadku nie można powiedzieć, że jest głośno. Gdy silnik osiągnie swoją temperaturę roboczą odkryjemy z zadowoleniem, że auto jest naprawdę, ale to naprawdę doskonale wyciszone. Drobne zastrzeżenia można mieć jednak do kultury pracy tego silnika objawiające się m.in. przenoszeniem drgań na drążek zmiany biegów. Jeśli już przy niej jesteśmy – seryjny sześciobiegowy “manual” pracuje z lekko gumowatym oporem, co jest typowe dla tej marki. Zmiana przełożeń nie nastręcza jednak żadnych problemów. Osiągi, które zapewnia ten silnik, można określić krótko jako zadowalające. Trochę ponad 12 sekund do “setki” to przyzwoita wartość, a dzięki 240 Nm momentu obrotowego wyprzedzanie w trasie również nie jest zbyt dużym wyzwaniem dla kierowcy. Silniki HDi chwalone są często za oszczędność paliwa. Test potwierdził tą opinię. 3008 spalił w czysto miejskiej jeździe (Warszawa) 7,5 litra ON na 100 km. W trasie jest dużo lepiej, gdyż spalanie wyniosło symboliczne 5,2 litra ON. Tym autem można jeździć naprawdę tanio.

Układ jezdny Peugeota 3008 od strony czysto technicznej to klasyka gatunku. Z przodu zastosowano doskonale znany kolumny MacPhersona, z tył znajdziemy zaś belkę skrętną. Jest to rozwiązanie identyczne z tym znanym z 308, co jest oczywiste biorąc pod uwagę mocne zażyłości rodzinne obydwu modeli.

Galeria zdjęć

Kategoria: Peugeot

Data dodania: 30.11.2009

Autor: Marek Stachoń

Podziel się

&description=Peugeot 3008 1.6 HDi Premium" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club