Test: Peugeot 208 1.2 PureTech Allure

Powrót Peugeot 208 1.2 PureTech Allure

Oprócz znakomitego silnika, bardzo dobrego prowadzenia i świetnego wyglądu, Peugeot 208 oferuje naprawdę sporo systemów pokładowych dbających o komfort i bezpieczeństwo pasażerów. Testowane auto było doposażone dość obficie, co dyktowała też sama najwyższa wersja wyposażenia, ale już podstawowe 208-ki oferują kierowcy całkiem spory zastęp wspomagającej elektroniki.

Niestety Peugeot 208 nie należy do najtańszych samochodów. W segmencie jest dużo bardziej korzystnych cenowo propozycji, choć w bardziej wnikliwym rozrachunku okazuje się, że francuskie auto oferuje w standardzie dużo elementów wyposażenia, za które u rywali trzeba dopłacać. Najtańsze pięciodrzwiowe 208 to wydatek 53 800 zł. Testowana wersja Allure to już 58 500 zł, jednak warto dopłacić tych niespełna 5000 zł, bo różnice w “luksusach” są spore.

Benzynowy silnik PureTech jest na tyle udaną konstrukcją, że zastanowiłbym się kilkukrotnie nad przeznaczeniem dodatkowych 9500 zł na 100-konnego diesla. Spali niewiele mniej, a nie brzmi tak charakternie i jest mniej dynamiczny. Testowany egzemplarz kosztował około 70 000 zł – to już sporo pieniędzy, ale rywale nie oferują więcej w podobnych pieniądzach, więc to po prostu wyraz bieżących czasów, gdzie za auto segmentu B musimy zostawić w salonie tyle pieniędzy co 5 lat temu za auto sporo większe.

 

Galeria zdjęć

Kategoria: Peugeot

Data dodania: 07.07.2016

Autor: Łukasz Kamiński

Podziel się

&description=Peugeot 208 1.2 PureTech Allure" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club