Test: Peugeot 208 1.2 PureTech Allure

Powrót Peugeot 208 1.2 PureTech Allure

To prawda – w zeszłym roku jednostka napędowa PureTech koncernu PSA otrzymała zaszczytną nagrodę silnika roku 2015, przez co tym bardziej chciałem sprawdzić 208 z tym motorem pod maską. 110-konna jednostka jest dość dynamiczna jak na masę Peugeota niewiele przekraczającą jedną tonę. 9,6 sekundy do 100 km/h oraz 190 km/h prędkości maksymalnej to wartości, które wystarczą na co dzień każdemu. W trasie przeszkadza nieco brak szóstego przełożenia manualnej skrzyni, ale i tak nie wpływa to zanadto na hałas w podróży i wyższe zużycie paliwa. To ostatnie średnio oscyluje w granicach 5 litrów, a to już naprawdę znakomity wynik. Ponad 200 Nm momentu obrotowego pozwala elastycznie wykorzystywać pokłady wigoru drzemiące w jednostce o pojemności 1.2. Czuć co prawda kiedy do wsparcia trzycylindrowego motoru wkracza turbosprężarka, ale nie jest to nachalne wejście, tylko solidna dawka kontrolowanego dopalacza.

208 prowadzi się lepiej niż świetnie. Obecnie to jeden z liderów segmentu. Układ kierowniczy działa lekko, ale nie rozleniwia i angażuje kierowcę w odpowiednim stopniu. Zawieszenie jak to ostatnio we francuskich autach – komfortowe, ale i stabilne zarazem. Nie lubi za to poprzecznych nierówności i samochód potrafi wpaść w niekorzystne, nerwowe podskakiwanie, ale dość łatwo to przewidzieć.

 

Galeria zdjęć

Kategoria: Peugeot

Data dodania: 07.07.2016

Autor: Łukasz Kamiński

Podziel się

&description=Peugeot 208 1.2 PureTech Allure" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club