Opel Astra TwinTop 1.6 Turbo Enjoy OPC-line | ExoticCars.pl – Portal Samochodów Egzotycznych

Test: Opel Astra TwinTop 1.6 Turbo Enjoy OPC-line

Powrót Opel Astra TwinTop 1.6 Turbo Enjoy OPC-line

Tak, jesteś atrakcyjna. Tylko nie kłam kochanie, że jesteś autem sportowym.

Popularna na naszym rynku Astra w cenniku figuruje nie tylko jako hatchback, limuzyna i kombi, ale i tajemniczo brzmiące TT – za nazwą sportowego Audi kryje się Twin Top, umożliwiający posiadanie bulwarowego kabrioletu i rasowego coupe zarazem. Czy Niemiecki Opel może być lifestyle’owym dodatkiem traktowanym na równi z Alfą Spider albo Mazdą MX-5? Jeśli nie przekonał was Piotr Adamczyk, który w “Nie kłam kochanie” wybrał się czerwoną Astrą w bajkową podróż z Martą Żmudą-Trzebiatowską, to pozwólcie, że ja to zrobię.

Powiecie zapewne, że patrząc na poczynania konkurencji, Opel doszedł do wniosku, że też wypada zrobić C+C na bazie swojego kompaktowego hitu. Rynek ten musi być naprawdę duży, skoro otwartą wersję siły napędowej wyników sprzedaży posiada każdy większy producent. Historia stoi jednak po stronie producenta z Rüsselsheim – atrakcyjne kabriolety średniej wielkości były oferowane klientom prawie od początku istnienia firmy. Ograniczając drzewo genealogiczne tylko do samochodów, z którymi mamy szansę mieć styczność, trzeba przywołać ciągle pojawiające się na naszych ulicach Kadetty E w otwartej odmianie, które przeżywają swoją n-tą młodość każdego lata. Za to mało kto już pamięta, że popularna niegdyś na polskich drogach Astra pierwszej generacji także miała swoją odmianę kabrio, zaprojektowaną i budowaną przez Bertone. Przez sześć lat począwszy od 1994 roku włoskim zakładom udało się skonstruować ponad 50 tysięcy sztuk. W przypadku Astry poprzedniej generacji Opel poszedł jeszcze dalej, powierzając Bertone zadanie skonstruowania aż dwóch ekskluzywnych wersji – kabrioletu i bardzo atrakcyjnego coupe. Szczególnie druga z nich spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem, będąc swoistym następcą legendarnej Calibry.

Rozwijająca się technologia pozwoliła na połączenie tego co najlepsze z tych dwóch wersji, tworząc jakże modne coupe ze składanym dachem. Opel pod wpływem pewności siebie (a może skąpstwa?) postanowił zakończyć współpracę z włoskim projektantem, przygotowując samemu na rok 2006 Astrę Twin Top. Teraz Bertone jest martwe, a otwarta Astra radzi sobie nadal bardzo dobrze, także na polskich drogach.

Możesz ją mieć z benzynowymi silnikami 1,6 o mocy 115 KM (Twinport) lub 180 KM (Turbo), 1,8 z naturalną aspiracją o mocy 140 KM (z nim można dostać nawet 4-biegowy automat), 2,0 z turbo dysponujące równo 200 KM oraz wysokoprężne 1,9 CDTI 150 KM. Waszą uwagę też zwróciła druga z wymienionych opcji? 180 koni osiągane z pojemności 1,6 brzmi bardzo intrygująco i zdaje się być najlepszym wyborem dla przednionapędowego układu. Dodatkowo, tylko z nią skojarzona jest sześciobiegowa skrzynia, która powinna już być standardem w tym segmencie.

Galeria zdjęć

Kategoria: Opel

Data dodania: 04.04.2009

Autor: Mateusz Żuchowski

Zdjęcia: Dominik Kopyciński

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Opel Astra TwinTop 1.6 Turbo Enjoy OPC-line" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club