Test: Opel Astra GTC 1.6 Turbo Sport

Powrót Opel Astra GTC 1.6 Turbo Sport

Gdyby kupować auto oczami, Astra GTC z miejsca stałaby się najchętniej zamawianym niemieckim modelem – Golf nawet nie wyszedłby na scenę, Focus wróciłby z naganą do stylistów a Audi A3 czy BMW 1 musiałyby połączyć siły w „walce z wrogiem”. Nawet A-klasa, z której po 15 latach wykluło się w końcu coś co przypomina samochód, miałaby problem. Jak to możliwe?

Ano tak to, że styliści nie bali się pójść w kierunku sportowej stylizacji i GTC, przy odmianie 5-drzwiowej, która przecież do nudnych nie należy, wygląda jednak o wiele bardziej zadziornie. Auto ma zdecydowanie pazur, czerwony lakier Power za dopłatą 1950 złotych to jakieś +10 do poziomu przyciągania wzroku przechodniów, a 18-calowe felgi (standard w GTC to 17-calowe stalówki, w ofercie są felgi nawet 20-calowe!) wcale nie wyglądają na za duże. Stylistyka auta jest masywna, jednak w żadnym stopniu nie przytłaczająca.

To zasługa sprytnych rozwiązań – przód to bardziej dynamiczna interpretacja zwykłej Astry, z eleganckim wlotem powietrza, ładniej narysowanymi światłami, wybrzuszoną maską i szybą czołową zachodzącą głęboko na dach. Przednie i tylne nadkola są masywne, jednak dzięki przetłoczeniom w dolnej części karoserii auto wygląda jakby pędziło 200 km/h. Z tyłu znajdziemy spojler dachowy, a także pojedynczą końcówkę wydechu – fajerwerki Opel zarezerwował dla wersji OPC. Całość składa się na jeden z najbardziej udanych projektów ostatniej dekady w tej klasie aut. Oplowi za wygląd należy się złoty medal okraszony imieniem jakiegoś bardzo dobrego stylisty. Widać, że Niemcy odnaleźli swój styl, który może nie jest tak wyrafinowany jak włoski, jednak na tyle odmienny i atrakcyjny, by mógł przyciągać klientów. Minusem ładnej stylizacji jest kiepska widoczność z wnętrza – krajobraz skutecznie przysłaniają potężne słupki.

Niestety, a może stety, ludzi, którzy przygotowywali nadwozie GTC chyba nie wpuszczono do jej wnętrza, które żywcem przeniesione zostało z 5-drzwiowego hatchbacka – te same, dobre materiały, identyczna, na pozór chaotyczna konsola centralna, te same przełączniki i dźwigienki. Smuci brak indywidualnych wyróżnień, chociażby w postaci wytłoczonej tu i ówdzie nazwy GTC. Nie można jednak narzekać na obsługę – wszystko jest w zasięgu ręki, działa sprawnie i nawet pozornie “zaśmiecona” centralna część kokpitu jest do ogarnięcia w chwilę. Widać tu naleciałości z większej Insignii, ale to trzeba zaliczyć in plus – gdyby jednak wkradłoby się tutaj nieco szaleństwa nie mielibyśmy tego Oplowi za złe.

Za złe na pewno mieć nie możemy wysokiej jakości i dobrego spasowania (polska bylejakość widocznie nie ma wstępu do fabryki w Gliwicach). Auto co prawda nie odkrywa nowego poziomu w tych kwestiach, ale zdecydowanie należy do czołówki. Jeśli myślicie, że Astra GTC nie nada się na wakacyjne wycieczki będziecie w błędzie – nada się i to nie gorzej niż wersja 5-drzwiowa, w środku jest zadziwiająco przestronnie, szczególnie nie spodziewaliśmy się takiego komfortu z tyłu, gdzie dwie osoby mogą spokojnie wytrzymać ponad 1000-kilometrowe podróże. Narzekać będą tylko osobniki o wzroście powyżej 185 cm (kończy się miejsce nad głową), a także ci, którzy nie znajdą przestrzeni na stopy gdy przedni fotel jest opuszczony. Wskażcie jednak auto tej klasy, które nie ma takiego problemu. Również bagażnik jest całkiem spory – 380 litrów to sensowna pojemność nawet dla czterech osób. Dostęp do wnętrza jest świetny za sprawą przesuwnych foteli przednich i ogromnych, szeroko otwierających się drzwi.

Galeria zdjęć

Kategoria: Opel

Data dodania: 22.07.2012

Autor: Szymon Piaskowski

Zdjęcia: Iwo Wasilew

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Opel Astra GTC 1.6 Turbo Sport" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club