Test: Nissan X-Trail 1.6 dCi All Mode 4×4-i Tekna

Powrót Nissan X-Trail 1.6 dCi All Mode 4x4-i Tekna

Sporym zaskoczeniem dla potencjalnych klientów jest wybór jednostek napędowych, którego mogą oni dokonać stojąc przed zakupem X-Traila. Oh wait, jaki wybór? Otóż, Panie i Panowie, Nissan w modelu X-Trail oferuje tylko jeden silnik do wyboru. Jest to diesel, co wydaje się dość oczywiste. Kiedy jednak wgłębimy się w dane techniczne i odkryjemy, że jest to „mikrus” o pojemności typowej dla aut kompaktowych, czyli 1600 ccm, prawie na pewno pojawią się pytania, jak tak niewielka jednostka napędowa poradzi sobie z ważącym prawie 1600 kg SUV-em.

Garść danych technicznych na początek: motor dysponuje mocą 130 KM i generuje całkiem spory moment obrotowy rzędu 320 Nm dostępne już przy 1750 obr/min. Pierwsze wrażenia z jazdy są całkiem pozytywne. Silnik jest naprawdę zrywny i w miejskim ruchu całkiem dziarsko pcha japońskiego SUV-a do przodu. Niestety, ma on dość paskudną cechę – w miarę wzrostu obrotów szybko traci impet. Aby poruszać się w miarę dynamicznie X-Trailem, należy stanowczo traktować pedał gazu i przygotować się na często „wachlowanie” drążkiem zmiany biegów. Na szczęście nie odbija się to negatywnie na zużyciu paliwa. W czysto miejskim ruchu X-Trail spalił 8,1 litra oleju napędowego na 100 km, co jest naprawdę przyzwoitym wynikiem. W trasie jest jeszcze lepiej, gdyż to niemałe auto o sporym prześwicie potrzebuje na pokonanie każdych 100 km tylko 5,7 litra ropy.

Kultura pracy tego niewielkiego diesla jest naprawdę dobra, ale dźwięki które generuje już nie. Jest on wyjątkowo warkotliwy i, co gorsza, ten irytujący dźwięk jest wyraźnie słyszalny w kabinie. Szkoda, że inżynierowie Nissana nie wyciszyli nieco bardziej przedziału pasażerskiego.

Układ kierowniczy X-Traila jest typowo japoński, czytaj: bardzo mocno wspomagany. Przeciętnemu nabywcy aut tego typu raczej nie będzie to przeszkadzać, ale chyba nikt nie pogniewałby się gdyby zniwelowano odczuwalny bezwład kierownicy. Również zawieszenie zostało miękko zestrojone. Dość dobrze filtruje ono nierówności (choć mogłoby robić to nieco ciszej), niestety przechyły w zakrętach są naprawdę spore, a na dłuższych nierównościach możemy poczuć kołysanie się całego nadwozia.

Galeria zdjęć

Kategoria: Nissan

Data dodania: 21.05.2015

Autor: Marek Stachoń

Zdjęcia: Bartek Lichocki

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Nissan X-Trail 1.6 dCi All Mode 4×4-i Tekna" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club