Test: Nissan X-Trail 1.6 dCi All Mode 4×4-i Tekna

Powrót Nissan X-Trail 1.6 dCi All Mode 4x4-i Tekna

Nowy X-Trail zrywa kompletnie z dość kanciastym i nudnym wizerunkiem swoich poprzedników i zaprojektowany jest podobnym stylu, co Qashqai czy Pulsar. Bardzo wyraziście skrojono przód auta, z charakterystycznym dużym, chromowanym, odwróconym trójkątem, we wnętrzu którego znajduje się logo marki. Na masce auta znajdziemy 4 wyraziste przetłoczenia, zgrabnie łączące się z krawędziami lamp przednich oraz wspomnianego już trójkąta. Nie mogło oczywiście zabraknąć ładnie wkomponowanych w reflektory LED-ów do jazdy dziennej. Boki i tył auta są już zaprojektowane nieco spokojniej, ale jako całość X-Trail wygląda po prostu bardzo dobrze. I patrząc na jego bezpośrednią konkurencję z Kraju Kwitnącej Wiśni, to tylko Mazda oferuje równie dobrze (lub lepiej) zaprojektowane auto.

Po zajęciu miejsca wewnątrz ogarnęło mnie bardzo mocne uczucie znane powszechnie jako deja vu. Jeździłem kilka miesięcy temu Qashqaiem i powiem wprost – kokpit X-Traila to wierna kopia wnętrza popularnego japońskiego crossovera. I choć używanie wspólnych elementów wewnątrz danego koncernu jest dość powszechne, o tyle z wiernym przeniesieniem kabiny 1:1 spotykam się chyba po raz pierwszy.

Dla potencjalnego nabywcy ważne będzie jednak to, że rozmieszczenie instrumentów pokładowych jest czytelne i całkiem ergonomiczne. Przyciski do obsługi systemu multimedialnego są logicznie opisane a klimatyzacją steruje się bardzo wygodnie. Jedynie kierownica jest nieco przeładowana przyciskami, ale po jednym – dwóch dniach jazdy zapamiętujemy po prostu który przycisk do czego służy i problemu nie ma.

Sporym rozczarowanie jest za to jakość tworzyw sztucznych, z których poskładano całość. Są one po prostu słabej próby, choć w górnej części kokpitu jest w miarę miękko. Do tego ta wszechobecna czerń… Co prawda testowany egzemplarz miał listwy ozdobne imitujące carbon, ale zlewały się one praktycznie z bezdennie ciemną otchłanią kokpitu i efekt był zgoła mizerny.

Niestety, to nie koniec narzekań. Jeszcze gorsza od plastików samych w sobie, okazała się jakość wykonania wnętrza X-Traila. W zasadzie każdy pojedynczy element kokpitu po mocniejszym naciśnięciu skrzypiał. Naprawdę każdy! Coś takiego mogłoby przejść może w przedprodukcyjnym egzemplarzu, ale w japońskim SUV-ie za prawie 150 000 zł? Jakby tego było mało, panoramiczny szklany dach potwornie skrzypiał przy przejeździe przez naprawdę lekkie nierówności, a polskie drogi z założenia do nierównych należą. I nie można było nic z tym zrobić, poza odpowiednio głośnym nastawieniem radia. Panowie z Nissana – to naprawdę trzeba poprawić…

Galeria zdjęć

Kategoria: Nissan

Data dodania: 21.05.2015

Autor: Marek Stachoń

Zdjęcia: Bartek Lichocki

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Nissan X-Trail 1.6 dCi All Mode 4×4-i Tekna" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club