Pierwsza jazda: Nissan Murano 2.5 dCi

Powrót Nissan Murano 2.5 dCi

Nissan Murano dostał silnik wysokoprężny – teraz wreszcie będziesz miał szansę spotkać go na ulicy.

To dobra wiadomość, bo Murano zawsze był fajny. Pierwsza generacja dała się poznać, jako dynamiczny, orientalny SUV z charakterem. Nie zepsuła tego specjalnie nawet niefortunna restylizacja drugiej generacji modelu. Możliwe, że i tak nie miała za dużego wpływu na wyniki sprzedaży, które utrzymywały się w śladowych wartościach dzięki mocno ograniczonej palecie silnikowej. Mówiąc konkretniej – ograniczonej do jednej jednostki, odpowiadającej mniej więcej jednemu procentowi zapotrzebowania na rynku. 3,5-litrowe V6 na pewno jest super i jazda z nim dostarcza wielu emocji, ale nie trzeba być ekspertem od rynku aby dojść do wniosku, że spalający kilkanaście litrów na 100 km Nissan za ponad dwieście tysięcy złotych nie podbije szturmem europejskich ulic. Dlatego też konstruktorom udało się wreszcie sparować tę udaną konstrukcję z silnikiem będącym bliżej serc mieszkańców naszego kontynentu – dieslem.

Wybór padł na 2,5-litrową rzędową czwórkę, która w swoim CV ma już zapisanego X-Traila, Pathfindera i – nie mówcie tego głośno – Navarrę. Oczywiście, przed przyjęciem motoru na salony poczyniono pewne kroki ku jego ucywilizowaniu: nowe głowice cylindrów i wtryski pozwalają operować na wyższym ciśnieniu w imię wydajności, przeprojektowana turbina zapewnia lepszą elastyczność od niskich obrotów, a lepsze wygłuszenie i zmodyfikowane wspomaganie układu kierowniczego wpływają na ogólną poprawę komfortu.

Niemniej, mimo że powinniśmy się cieszyć z jakiegokolwiek postępu Nissana w tej sprawie, to jednak można czuć pewien niedosyt. Bądźmy szczerzy – Murano nadal musi walczyć o uznanie i prestiż z zadomowionymi na naszym rynku niemieckimi rywalami wyposażonymi w wysokoprężne V6, a mniejsze R4 nie sprawdzi się w roli fundamentalnego atutu. Niedosyt jest tym większy, że koncern dysponuje przecież silnikiem, który by tu pasował o wiele lepiej – mowa o trzylitrowym dCi konstrukcji Renault.

Problem leży jednak wyłącznie w nazbyt rozwiniętej konkurencji, bo jazda samochodem w tej konfiguracji sama w sobie jest zupełnie dobra – Murano 2,5 dCi przywołuje na myśl przyjemne, amerykańskie SUV-y. Nawet jeśli dynamika 190-konnej jednostki zaimponuje co najwyżej osobom przesiadającym się z samochodów niższych klas, to wrażenia z jazdy nadrabia komfort. Duża w tym zasługa dobrego sześciobiegowego automatu (ogromny postęp w stosunku do CVT znanego z wariantu benzynowego), który wykorzystuje wszystkie atuty pracy silnika: przede wszystkim 450 Nm od 2000 obr/min. Jazda w mieście jest więc cicha i dostojna, nawet pomimo 20-calowych obręczy montowanych w standardzie. Odpowiedni poziom wygody zapewnia konfiguracja układu kierowniczego i zawieszenia, przyjemnie odmienna od standardów, do których starają się nakłonić nas Niemcy.

Do tego dochodzi przestronne, dobrze wykonane i wyposażone wnętrze, w którym pasażerom tylnej kanapy spodoba się równa podłoga, stanowiąca pewien ewenement w samochodzie o układzie 4×4. Kwestią dyskusyjną pozostaje tylko wygląd – po zrównoważonej, dynamicznej pierwszej generacji, druga przeniosła przeładowany przód i kontrastujący tył zupełnie bez pomysłu. Delikatna zmiana w tym roku umotywowana wprowadzeniem właśnie tej jednostki przyniosła nowy grill i przedni zderzak, dzięki czemu współczynnik oporu powietrza spadł z 0,37 do 0,34.

Prezentowany silnik na pewno zwiększy popularność Murano, na co samochód ten ze wszech miar zasługuje. Nie zapewni mu jednak statusu hitu. Pozycja dla poszukiwaczy wygodnej i dużo oferującej alternatywy dla niezagrożonych faworytów.

Dane techniczne:

Nissan Murano 2.5 dCi
Czym napędzany?
turbodiesel 2.5, 190 KM, 450 Nm
Jak duży?
4,83 x 1,88 x 1,73 m, 1895 kg
Jak szybki?
10,5 s, 196 km/h
Jak bardzo spragniony?
10,1 / 6,8 / 8,0 l, 210 g
Jak drogi?
od 170.000 zł
Spróbuj także…
Mazda CX-7 2.2 MZR-CD, Infiniti EX30d, Audi Q5 2.0 TDI

 

Galeria zdjęć

Kategoria: Nissan

Data dodania: 16.09.2010

Autor: Mateusz Żuchowski

Podziel się

&description=Nissan Murano 2.5 dCi" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club