Test: Mercedes-Maybach S 600

Powrót Mercedes-Maybach S 600

Już nie tak spektakularny jak “poprzednik”, choć ciężko stwierdzić, czy to wada, czy zaleta. Czy Mercedes-Maybach S 600 jest godzien noszenia tego szlachetnego nazwiska na klapie bagażnika?

Maybach to olbrzymia historia. Większości z nas, kojarzy się ona z nieprzeciętnie ekskluzywną i drogą limuzyną, głównym rywalem Rolls-Royce’a Phantom. W rzeczywistości jednak to tylko spuścizna po niebywałych osiągnięciach Wilhelma Maybacha, który wraz ze swoim synem już przeszło 100 lat temu zasłynął w szeregach Mercedesa, opracowując model 35 PS. Głównym zajęciem rodziny Maybachów było jednak konstruowanie i produkcja silników – początkowo wyłącznie lotniczych, później zasilających wszystko co jeździ po drogach i szynach, lata w powietrzu i pływa po wodzie. W 1919 roku Wilhelm i Karol Maybach postanowili zbudować własny pojazd. Przez ponad 20 lat powstało kilkanaście modeli sygnowanych ich nazwiskiem, a łączna produkcja zamknęła się na liczbie niewiele przekraczającej 2 000 egzemplarzy. Można więc powiedzieć, że już wtedy Maybach uchodził za coś ekscentrycznego i kierowanego do wybranych.

Pół wieku temu koncern Daimler-Benz przejął prawa do marki Maybach, by 18 lat temu zaprezentować prototyp, a z początkiem lat dwutysięcznych finalną wersję limuzyny nazwanej 57 i 62. Oznaczenia mówiły o przybliżonej długości samochodów (5,7 i 6,2 metra). Początkowo sprzedaż była fenomenalna, biorąc pod uwagę niebywały prestiż, a co za tym idzie – niewyobrażalnie wysoką ceną. Standardowa wersja u polskich dealerów kosztowała blisko 1,5 miliona złotych, co nie wpłynęło jednak na brak zainteresowania. Przez nasze salony właścicieli znalazło kilkanaście Maybachów 57 i 62. Już wkrótce przedstawimy Wam bliżej ten model.

Blisko 4 lata temu koncern Daimler-Benz ogłosił, że marka Maybach przestaje przynosić dochód i podjęto decyzję o likwidacji linii produkcyjnej. Cena pozostawała wysoka, komfort oczywiście również, ale auto bazujące konstrukcyjnie na Mercedesie klasy S serii W220, nie było już na tyle atrakcyjne, by móc rywalizować z majestatycznym Phantomem, który również nie przechodził większych modernizacji, ale starzał się jakby wolniej. Dokładnie rok temu koncern podjął decyzję o reaktywowaniu marki, jako ekskluzywna linia dla klasy S Mercedesa. Kilka miesięcy później auto stanęło już na deskach targów motoryzacyjnych w Los Angeles, a dziś to właśnie my możemy sprawdzić, jak Mercedes-Maybach S 600 wypada na tle rywali i poprzednika. Historyczne opowiastki na bok, pora na test.

Galeria zdjęć

Kategoria: Mercedes

Data dodania: 25.10.2015

Autor: Łukasz Kamiński

Zdjęcia: Kacper Szczepański

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Mercedes-Maybach S 600" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club