Test: Mercedes GL 500 4MATIC

Powrót Mercedes GL 500 4MATIC

Samochody pokroju Mercedesa GL nastawione są głównie na to, aby w maksymalnie komfortowy sposób przewozić maksymalnie dużą liczbę pasażerów. I z tego zadania GL wywiązuje się wręcz wzorowo. Miejsca z przodu obiektywnie jest pod dostatkiem, subiektywnie jednak wydaje się ono nieco ograniczone m.in. przez wydatną konsolę między przednimi fotelami. Po zajęciu miejsca w drugim rzędzie nie odnosi się już takiego wrażenia. Nawet rośli pasażerowie spokojnie znajdą miejsce zarówno na nogi, jak i nad głową. Dodatkowo tylna kanapa wyposażona jest w regulację kąta pochylenia oparcia, co jeszcze bardziej ułatwia zajęcie wygodnej pozycji. W bagażniku znajdziemy dwa fotele. I słowo „fotele” jest tu jak najbardziej na miejscu. W trzecim rzędzie możemy spokojnie posadzić dwie dorosłe osoby i mogę one odbyć nawet długą podróż, nie narzekając na warunki. Oczywiście zarówno trzeci rząd siedzeń, jak i udostępnianie weń miejsca obsługiwane są przez elektrycznie silniczki. Warto jednak wspomnieć, że przy komplecie pasażerów na pokładzie bagażnik GL-a kurczy się do kompaktowych 300 litrów. Przy „standardowej” 5-osobowej konfiguracji bagażnik może „połknąć” aż 680 litrów bagażu, co wystarczy na najdłuższe nawet wakacje.

I w taką właśnie podróż najchętniej chciałoby się wybrać testowanym autem. Przednie fotele rozpieszczają wręcz swoimi rozmiarami i ergonomią, a na dodatek są podgrzewane, wentylowane i wyposażone w funkcję masażu. O dobry nastrój i brak nudy dba opcjonalny system multimedialny dla pasażerów tylnej kanapy (dopłata 11 009 zł), dzięki któremu można sobie umilić podróż oglądając filmy z DVD. Absolutnym „must have” do wspomnianego wcześniej zestawu powinien być fenomenalny system nagłaśniający Bang & Olufsen BeoSound AMG za „jedyne” 23 429 zł. Jakość dźwięku generowanego przez ten soundystem ociera się po prostu o czystą audofilię, a dźwięk z filmów w standardzie 5.1 czy też 7.1 robi z wnętrza samochodu małą salę kinową, przynajmniej jeśli chodzi o warstwę akustyczną.

Wszystkie te elementy połączone z charakterystyką samego wozu definiują dość mocno Mercedesa GL jako idealny samochód do pokonywania długich tras. Auto, dzięki ultrakomfortowemu zawieszeniu potężnemu silnikowi niepostrzeżenie połyka kolejne kilometry nie dając odczuć znużenia pasażerom. Nie można też pominąć świetnego wyciszenia przedziału pasażerskiego. Po zamknięciu drzwi auta, odkrywamy że do środka nie dobiegają praktycznie żadne hałasy, czujemy się jakby zamknięci w idealnie odizolowanej kapsule. I to jest to kolejny wspólny mianownik tego potężnego SUV-a z luksusowymi limuzynami.

Takim samym mianownikiem jest też jego cena. Bazowa wersja Mercedesa GL 500 kosztuje 467 000 zł. Egzemplarz, który testowaliśmy wyceniony był na… 660 000 zł. Ale bądźmy szczerzy – zdecydowana większość klientów decydujących się na to auto, zostawi jeszcze kilkadziesiąt procent ceny wyjściowej więcej w salonie…

Galeria zdjęć

Kategoria: Mercedes

Data dodania: 22.11.2013

Autor: Marek Stachoń

Zdjęcia: Bartek Lichocki, Kacper Szczepański

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Mercedes GL 500 4MATIC" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club