Test: Mercedes CLS 350 BlueTEC 4MATIC

Powrót Mercedes CLS 350 BlueTEC 4MATIC

Idealnym dopełnieniem fantastycznie wykonanego wnętrza stuttgarckiego czterodrzwiowego coupe są fotele – królewskich rozmiarów i świetnie wyprofilowane. Nawet kilkugodzinna trasa CLS-em nie wywołuje najmniejszych nawet oznak zmęczenie czy znużenia. Testowany samochód wyposażony był dodatkowo w aktywne wielokonturowe fotele (dopłata 7 226 zł), które wyposażone są w funkcję masażu, można je regulować na dziesiątki sposobów, a do tego podtrzymują one ciało w zakrętach, dopompowując odpowiednie części fotela, jeśli sobie tego życzymy, oczywiście.

Ilość miejsca z przodu nie budzi żadnych zastrzeżeń. Z tyłu nie jest już tak różowo. Nawet jeśli w miarę rosła osoba wygospodaruje miejsce na nogi, może jej zabraknąć na głowę. Graniczna wartość, powyżej której już zaliczymy spotkanie z podsufitką to ok. 175 cm. No ale CLS to nie taksówka, więc trudno czynić z tego zarzut.

Oczywiście poziom wyposażenia, a raczej możliwości jego rozbudowy, są ogromne. System COMAND Online umożliwia sterowanie wszystkimi funkcjami samochodu oraz wszechobecnymi multimediami. Początkowo wydaje się nieco nieczytelny, ale kilka chwil spędzonych razem rozwiewa wszelkie niejasności, a sam system okazuje się być jednym z najlepiej zaprojektowanych. Audiofilom polecam zdecydowanie system nagłaśniający Bang & Olufsen BeoSound AMG za 23 429 zł. Jakość dźwięku generowanego przez ten dwunastogłośnikowy soundystem jest po prostu zniewalająca i pozwala naprawdę poczuć się jak w filharmonii.

Na osobny akapit zasługują również genialne reflektory, zwane przez Mercedesa „Inteligentnym Systemem Świateł Drogowych Multibeam LED”. Każdy z reflektorów CLS-a składa się z modułów, z których każdy zawiera 24 diody LED, sterowane indywidualnie, w odniesieniu do zmieniających się warunków drogowych. O dostarczanie danych o aktualnych warunkach dba kamera umieszczona za przednią szybą, a 4 jednostki sterujące 100 razy na sekundę obliczają najbardziej optymalny rozkład światła i osobno kontrolują każdą z 24 diod w każdym z modułów. Rezultat jest, dosłownie i w przenośni, olśniewający. Kierowca w każdych warunkach ma po prostu idealnie oświetloną drogę i pobocze, dodatkowo nowa funkcja adaptacyjnych lamp mijania doświetla zakręty i „prostuje” moduł zanim kierowca skręci kołami! Podobnie ma się rzecz z rondami. System pobiera z nawigacji informacje o zbliżaniu się do takiego skrzyżowania i odpowiednio wcześnie doświetla zakręty po obydwu stronach pojazdu zapewniając możliwie najlepszą widoczność. Jeździłem wieloma samochodami z nowoczesnymi światłami LED, ale możliwości systemu Multibeam Mercedesa są po prostu niesamowite i ta pozycja na liście dodatków (8 976 zł dopłaty) to absolutny “must have”.

Galeria zdjęć

Kategoria: Mercedes

Data dodania: 18.04.2015

Autor: Marek Stachoń

Zdjęcia: Kacper Szczepański

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Mercedes CLS 350 BlueTEC 4MATIC" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club