Test: Mazda6 2.0 SkyActiv-G SkyEnergy

Powrót Mazda6 2.0 SkyActiv-G SkyEnergy

Ogromne rozmiary Mazdy 6 w linii prostej przekładają się na przestronność wnętrza. Ilość miejsca na tylnej kanapie jest co najmniej wystarczająca, ale ważniejsze jest to że nie zabraknie go też nad głowami pasażerów, oczywiście przy założeniu że nie są to koszykarze i to grający na pozycji centrów. Fotele przednie zasługują na pochwałę – są optymalnie wyprofilowane, zapewniają dobre trzymanie boczne i odpowiednią twardość. To samo można powiedzieć zresztą o tylnej kanapie. Wszystkie te cechy w połączeniu z bardzo wysokim komfortem świetnym wyciszeniem wnętrza czynią z Mazdy 6 idealne auto na trasy.

Bagażnik testowanej limuzyny ma pojemność 489 litrów i dość regularne kształty. Świetnie rozwiązano system składania tylnej kanapy za pomocą dźwigni. Rażą jednak sporych rozmiarów zawiasy, na których zamocowano klapę bagażnika. Dobrze, że chowają się one w obudowach, ale lekkie poczucie niesmaku pozostaje.

Nie można natomiast praktycznie niczego zarzucić szeroko pojętej interakcji kierowcy i pasażerów z samochodem. Oprócz wspomnianej już jakości wykonania wnętrza, cieszy wiele innych detali. Kierownica obszyta skórą ma idealny rozmiar i świetnie leży w dłoniach, zegary są apoteozą czytelności, drzwi zamykają się z cichym „plaśnięciem”, typowym dla aut klasy premium, a prostota obsługi i czytelność całości to absolutna czołówka w swojej klasie. Zastrzeżenia można mieć jedynie do dwóch rzeczy: słabej widoczności do tyłu oraz dość grubym słupkom „A”, do czego trzeba się przyzwyczaić.

Do testów otrzymaliśmy wersję wyposażeniową SkyENERGY, będącą drugą od góry w hierarchii Mazdy i cieszącą się największym wzięciem wśród polskich klientów. Samochód, którym jeździliśmy kosztował wyjściowo 114 700 zł, a jedyne opcje to lakier Soul Red (2 900 zł) oraz nawigacja TomTom (2 000 zł). Na pierwszy rzut oka może to wydawać się całkiem sporo, ale Mazda w tej cenie oferuje praktycznie kompletne wyposażenie obejmujące m.in. skrętne reflektory biksenonowe, system ostrzegający o pojazdach w martwym polu (RVM) oraz o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW), dotykowy wyświetlacz 5,8 cala czy czujniki deszczu i zmierzchu, podczas gdy konkurencja w swoich TOP specyfikacjach każe sobie dopłacać za ksenony czy czujniki parkowania. Tradycyjnie dla Mazdy, dostajemy też 3-letnią gwarancję z limitem 100 000 km.

Galeria zdjęć

Kategoria: Mazda

Data dodania: 22.08.2013

Autor: Marek Stachoń

Zdjęcia: Bartek Lichocki

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Mazda6 2.0 SkyActiv-G SkyEnergy" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club