Test: Mazda6 2.0 SkyActiv-G SkyEnergy

Powrót Mazda6 2.0 SkyActiv-G SkyEnergy

Ubiegły rok było rokiem przełomowym dla Mazdy. Na rynku pojawił się model CX-5, pierwszy zbudowany w oparciu o technologię SkyActiv „opakowaną” w fantastyczną stylistykę zwaną Kodo. Ponieważ rynek pokochał nowe oblicze Mazdy, z nową „szóstką” nie mogło być inaczej.

Pierwsze co rzuca się w oczy to jej wymiary. Auto ma pokaźne 4,87 m długości i 1,84 m szerokości, dzięki czemu zapuszcza się ono w tereny okupowane przez BMW serii 5, czy Audi A6. Styliści Mazdy nie pozwolili jednak na to, aby auto prezentowało się ociężale. Wielka, szeroka maska z obydwu boków „ściskana” jest przez zuchwale narysowane nadkola wcinające się mocno aż w przednie drzwi. Pokaźny grill płynnie łączy się z bojowo nachylonymi reflektorami. Linia dachu za słupkiem „B” opada zaś coraz łagodniej, aby zostać zwieńczoną krótkim zarysem bagażnika z delikatnym spoilerem. Dodajmy do tego kilka przetłoczeń, intrygująco zaprojektowane sekcje z przednimi światłami przeciwmgielnymi oraz chromowane wstawki i otrzymaliśmy jedno z najładniej, najdynamiczniej i najbardziej elegancko wyglądających aut w klasie.

Na osobny akapit zasługuje… lakier. Mazda chwali się wszędzie wyjątkowym czerwonym kolorem o nazwie Soul Red i nie ma w tym nic dziwnego. Nie widziałem jeszcze metalizowanej czerwieni o tak wyrazistej intensywności i głębi, dodatkowo zmieniającej swoje odcienie w zależności od pory dnia i kąta padania promieni słonecznych.

Wszystko to powoduje, że Mazda6 jest samochodem, na który bardzo wielu kierowców i pieszych zwraca uwagę. Patrząc z okien mieszkania na zaparkowane auto często mogłem dostrzec spacerowiczów odwracających głowę i oglądających nową „szóstkę”. Dodam też, że absolutnie nikt z redakcyjnych kolegów, rodziny czy znajomych nie zdobył się na ani jedno słowo krytyki względem wyglądu Mazdy 6. Wielkie brawa dla designerów!

Wnętrze nowej „szóstki” jest zaprojektowane w dużo spokojniejszym duchu, a mówiąc wprost, zostało ono prawie bez zmian zaadaptowane z Mazdy CX-5. Biorąc pod uwagę fakt, że jest ono miłe dla oka, wykonane z dobrych materiałów, dobrze spasowane i do bólu proste w obsłudze, to znów trzeba przyklasnąć inżynierom z Hiroshimy.

Galeria zdjęć

Kategoria: Mazda

Data dodania: 22.08.2013

Autor: Marek Stachoń

Zdjęcia: Bartek Lichocki

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Mazda6 2.0 SkyActiv-G SkyEnergy" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club