Lexus RC F Prestige | ExoticCars.pl – Portal Samochodów Egzotycznych

Test, Test egzotyka: Lexus RC F Prestige

Powrót Lexus RC F Prestige

Gdyby budowa naszego portalu pozwalała na nazywanie poszczególnych działów testu tytułami, to w tym miejscu, jak mało gdzie pasowałby “Ostatni Mohikanin”. Choć z Indianami Lexus ma niewiele wspólnego, to RC F jest przedstawicielem doprawdy wymierającego gatunku wolnossących, pełnoprawnych aut sportowych. Wciąż mamy jeszcze możliwość kupienia rewelacyjnego Porsche Cayman GT4, czy któregoś ze znakomitych Aston Martinów, ale są to auta mimo wszystko skoncentrowane na którejś konkretnej funkcji. RC F z kolei jest samochodem praktycznym (tak, tak – Aston też, ale jednak niewielka ilość osób kupuje go z myślą o faktycznym użytkowaniu przez cały rok) i świetnie spisuje się w roli GT. Ale do rzeczy – w końcu dział ten opowiadać ma o duszy.

Pięciolitrowe, wolnossące V8. Już samo przeczytanie poprzedniego zdania jeży włosy na głowie i wprawia w mrowienie znaczną część pleców. Ponad 470 KM i ośmiostopniowa, choć wciąż jednosprzęgłowa przekładnia to zestaw bliski idealnemu. Zacznijmy od skrzyni – szybko przełącza biegi do najwyższego, a spora liczba przełożeń pozwala w miarę potrzeb podróżować naprawdę oszczędnie! Do sportowej jazdy polecam jednak bardziej wyczynowe nastawy trybów pracy auta oraz przełączenie skrzyni w opcję manualnego operowania biegami. Wówczas RC F pokazuje doprawdy agresywny pazur, nieustannie pozostając jednak przyjacielem kierowcy i stosunkowo ciężko wyprowadzić go z równowagi. Silnik to już istne niebo – chętnie jedzie od samego dołu i kręci się niemal bez końca, racząc przy tym niezwykle przyjemnym, choć mało basowym jak na V8 krzykiem. Chęć naprawdę szybkiego jeżdżenia RC F zmusza korzystania z jednostki napędowej w zakresach obrotowych przekraczających 5000 obr./min – to właśnie wtedy motor naprawdę ożywa. Aktywny układ wydechowy, pełną przeponę prezentuje dopiero po przekroczeniu 3500 obr./min i jest to rozwiązanie sprzyjające warunkom podróżowania. Jeśli chcecie jechać szybko, a jednocześnie nie zagłuszać rozmowy przez telefon, wystarczy korzystać ze wszystkich ośmiu przełożeń i nie nadwyrężać własnego słuchu. Jeśli zaś zależy wam na przyjemnym jazgocie, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby nawet na autostradzie zapiąć drugie przełożenie.

Układ kierowniczy to także silny atut Lexusa. Nie jest może tak “ciężki” jak ten, którego spotkacie w BMW M4, ale według mnie… to plus. RC F pozostaje samochodem o sportowym charakterze, bez kilku tworzonych na siłę “twarzy”. To samo można powiedzieć o zawieszeniu i układzie hamulcowym. Są lepsi w tej klasie, ale przewaga ta pojawi się tak naprawdę wyłącznie na torze wyścigowym. W codziennym użytkowaniu Lexus to jeden z obecnych faworytów – jako całokształt strony mechanicznej.

Galeria zdjęć

Kategoria: Lexus

Data dodania: 29.01.2016

Autor: Łukasz Kamiński

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Lexus RC F Prestige" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club