Test: Lexus GS 300h F Sport

Powrót Lexus GS 300h F Sport

Bardzo trudno ocenić mi jednoznacznie GS 300h. Ten samochód naprawdę świetnie wygląda na zewnątrz oraz w środku, jest dobrze wykonany i bogato wyposażony. Jest oczywiście skierowany do osób, które uwielbiają technologię, a nie drewniane domki z porożem jelenia i barkiem w globusie. Chłodny, techniczny styl i hybrydowa technologia zamiast małej benzyny lub podstawowego diesla. Podoba mi się droga, którą kroczy Lexus, odcinając się od silników wysokoprężnych (przynajmniej na dzień dzisiejszy). Jednak GS 300h ma pewne wady. Cenowo jest średnio atrakcyjny – BMW 520d z analogicznym wyposażeniem będzie kosztować podobne, bądź nawet kilka tysięcy mniej. Podobnie jak E 200 CDI, za które będzie trzeba zapłacić ok. 340 tys. zł.

Ponadto ma przeciętne osiągi, a spalanie, choć niskie, wcale nie rzuca na kolana. Dlatego też, w przeciwieństwie do wersji 450h, nie mógłbym przyznać mu kompletu punktów. Bo Lexus, zasługuje najwyżej na 5-, a u nas w redakcji, oznacza to zaledwie 4,5 gwiazdki. Ale nie mówimy małej hybrydzie w GS-ie: Nie! Trzymam kciuki za jakiś lifting czy drobne poprawki silnika. A wtedy spokojnie możemy podnieść ocenę o jeden stopień.

SPRÓBUJ TAKŻE

Mercedes E 200 CDI (136 KM, od 177 000 zł) – jeśli w życiu doświadczyliście już wszystkiego i nie potrzebujecie żadnych emocji, możecie wybrać E-klasę „taxi edition”, 136-konny diesel jest nieznacznie wolniejszy od Lexusa. I trochę tańszy.
BMW 520d (184 KM, od 183 900 zł) – znów nieco korzystniejszy cenowo zakup, i do tego sporo szybszy. Na minus image marki w naszym kraju i dość częste występowanie. Mimo wszystko, dobry pomysł na wydanie do 300 tysięcy.
Infiniti Q70 Hybrid Premium (364 KM, od 286 900 zł) – mocne uderzenie – 364 KM i 5,5 sekundy do setki. Cena też wydaje się być niższa niż Lexusa. Dzięki temu w gronie technosedanów klasy wyższej mamy jakiś wybór. I to jaki!
Lexus GS 250 Elite (209 KM, od 193 900 zł) – „250” nie brzmi tak dobrze jak „300h”. Ale tylko w rozmowie z kolegami. Bo silnik to V6, pali więcej, ale jeździ lepiej i kosztuje tyle, co mała hybryda. Największy konkurent testowego modelu.

 

Galeria zdjęć

Kategoria: Lexus

Data dodania: 03.03.2014

Autor: Marcin Napieraj

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Lexus GS 300h F Sport" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club