Test: Lexus GS 300h F Sport

Powrót Lexus GS 300h F Sport

GS 300h to w zasadzie podstawowy model w palecie Lexusa w tej klasie. Poza tym możemy zamówić jeszcze znajdujące się na szczycie gamy, wspomniane wcześniej GS 450h, a także GS 350 AWD oraz GS 250. Właśnie ten ostatni to teoretycznie najbliższy konkurent naszej małej hybrydy – w dwieściepięćdziesiątce za napęd (oczywiście na tylną oś) odpowiada dwuipółlitrowa V6 o mocy 209 KM. 300h ma co prawda również 2.5 litra, ale za to o dwa cylindry mniej. Łączna moc wynosi 223 KM, ale podczas jazdy nie widać tej różnicy w mocy. Szczerze mówiąc, porównując dane papierowe, również tego nie widać. GS 250 w sprincie jest wyraźnie szybszy (ponad 0,5 sekundy), a testowany przeze mnie GS 300h ma zaledwie wystarczające wyniki. Bo 9,2 s do 100km/h w samochodzie tej klasy to absolutne minimum.

O ile w GS 450h skrzynia CVT kompletnie nie przeszkadzała, bo duża ilość mocy skutecznie rekompensowała wady skrzyni bezstopniowej, tak w tym przypadku lepiej chyba sprawdziłby się klasyczny automat. Zastosowane rozwiązanie w białej limuzynie powoduje czasem nadmierne wycie, za którym nie idzie przyspieszanie. Oczywiście, można przerzucić skrzynię w tryb manualny, udający siedem przełożeń, jednak jest to głównie gadżet, bo nie ma to większego znaczenia dla dynamiki, czy emocji z prowadzenia.

Mimo stosunkowo przeciętnych osiągów, Lexus całkiem nieźle zachowuje się przy wysokich prędkościach – jazda i przyspieszanie na autostradzie subiektywnie sprawiają wrażenie bardziej dynamicznych niż przyspieszanie od zera. Przynajmniej do momentu, kiedy w tylnym lusterku nie pojawi się Octavia 1.4 TSI, albo Alfa Giulietta 1.4 Multiair – obie szybsze od testowanego Japończyka.

To, czym Lexus nadrabia nienajlepsze wyniki w kategorii “osiągi”, to zawieszenie. Oczywiście, ciężko określić go jako mistrza zakrętów, choć na dobrą sprawę, w swojej kategorii klasowej, sprawuje się więcej niż przyzwoicie. Z wdziękiem połyka łuki, a nie jest przy tym nadmiernie sztywny. Jest przy tym bardzo komfortowy, ale nie w sposób mercedesowsko – kanapowy, tylko dojrzały, do którego ktoś się mocno przyłożył. Samochód pochłania nierówności, nie niepokojąc nimi kierowcy ani pasażerów. Na pokładzie panuje przyjemny spokój – a to ważne w samochodzie tej klasy. Połączenie pewności prowadzenia z komfortem jazdy stawia Lexusa w czołówce segmentu.

Galeria zdjęć

Kategoria: Lexus

Data dodania: 03.03.2014

Autor: Marcin Napieraj

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Lexus GS 300h F Sport" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club