Test: Infiniti Q50 S Hybrid AWD

Powrót Infiniti Q50 S Hybrid AWD

W dzisiejszym teście zbadamy, jak Infiniti pozycjonuje się na tle reszty zamerykanizowanych „japończyków” i sprawdzimy czy hybryda w sedanie to nuda.

Lexus, Infiniti czy Acura to marki do niedawna relatywnie słabo znane na Starym Kontynencie, no może poza tą pierwszą. Powstały one wszystkie w podobnym okresie, pod koniec lat 80-tych ubiegłego wieku, i łączy je wspólna geneza – zbudowanie marki Premium na bardzo wymagającym kontynencie, w dodatku bazującej na genach o stricte masowym charakterze.

Infiniti zadebiutowało w 1989 roku z modelem Q45, opartym na kompletnie nieznanym poza Japonią modelu Nissan President, a rok później do oferty dołączył model M30, czyli coupe oparte na Nissanie Leopard. Portfolio Infiniti wkrótce poszerzyło się o modele G20, i J30 (czterodrzwiowe coupe pokazane na długo przed Mercedesem CLS). Mimo tego sprzedaż była niewielka. Kampania marketingowa launchująca markę praktycznie nie pokazywała samochodów, zamiast tego głównym przekazem były ckliwe kawałki o Zen. Stylistyka poszczególnych modeli nie była zbyt spójna, a we wnętrzu ze świecą było szukać np. drewnianych aplikacji, co było absolutnym „must-have” w tamtych czasach w segmencie Premium. Q45, który miał być luksusowo-sportowym sedanem, okazał się bujająca w zakrętach krypą, przez co nabawił się określenia „japoński Lincoln”, Wszystko to powodowało, że Infiniti było tylko cieniem swoich bezpośrednich konkurentów.

Na początku XXI w. doszło do aliansu NissanaRenault. Nowy prezes – Carlos Ghosn – ogłosił plan rewitalizacji marki obejmujący również Infiniti. Znamiennym był tez fakt, że na jednej z konferencji prasowych członkowie zarządu tej marki przyrzekli zaproszonym dziennikarzom, że „nie spuszczą już nigdy z oczu BMW”. Tak więc kierunek rozwoju Infiniti stał się jasny.

I faktycznie, począwszy od roku 2002, sprzedaż Infiniti praktycznie cały czas rośnie, oferta została dość sensownie skrystalizowana, a same auta zaczął charakteryzować spójny i niepowtarzalny styl. W 2008 roku marka weszła oficjalnie do Europy. Dwa lata później powołała do życia swój sportowy oddział Infiniti Performance Line, a w 2012 roku zaprezentowała swoją pierwszą hybrydę – M35h. Nam przypadła przyjemność testowania kolejnego modelu wspomaganego przez silnik elektryczny, czyli Q50 S Hybrid z napędem na obie osie.

Galeria zdjęć

Kategoria: Infiniti

Data dodania: 20.04.2014

Autor: Marek Stachoń

Zdjęcia: Bartek Lichocki

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Infiniti Q50 S Hybrid AWD" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club