Test: Infiniti FX30d S Premium

Powrót Infiniti FX30d S Premium

Choć definicja SUV-a z natury jest bardzo chłonna, to japoński producent opisuje swój największy model jako crossover-coupe. Dla nas z kolei to raczej przybysz z innej planety. Planety Infiniti.

Stany Zjednoczone Ameryki Północnej, grudzień 1989 roku. Niemal w jednym momencie otwartych zostaje 51 salonów sprzedaży zupełnie nowej marki samochodów nazwanej Infiniti i będącej odłamem Nissana odpowiedzialnym za najbardziej luksusowe modele. Sprzedawanie takich aut pod innym szyldem wydaje się być dla dalekowschodnich producentów konieczne, aby odnieść sukces w bardziej elitarnych segmentach rynkowych. Typowe marki japońskie są bowiem wciąż mocno kojarzone z małymi i spartańskimi toczydełkami, które zyskały szczególną popularność w czasach kryzysu naftowego. I choć jeszcze na początku lat 80. XX wieku sformułowanie “japoński samochód luksusowy” zostałoby uznane za jeden z bardziej zwariowanych oksymoronów, to teraz gracze z Dalekiego Wschodu są traktowani jak najbardziej serio. Stworzona kilka lat wcześniej przez Hondę, a więc dobrze już zadomowiona w USA Acura sprzedaje grubo ponad 100.000 aut rocznie, dystansując tym samym zarówno Mercedesa jak i BMW, a Toyota wydała ponad miliard dolarów na przygotowanie projektu nazwanego roboczo <i>F1</i>, który przemienił się w Lexusa LS 400 – pełnokrwistego konkurenta klasy S i serii 7. W ten sam segment celuje właśnie Infiniti debiutującym na początku 1990 roku na targach w Detroit modelem Q45, bardzo chwalonym później nie tylko za luksus, ale i sportowe zacięcie. Jak pokazał czas, klienci nie do końca podzielali ten entuzjazm…

Genewa, Szwajcaria, marzec 2008 roku. Carlos Ghosn, który osiem lat wcześniej tchnął nowego ducha w Infiniti, po raz pierwszy przedstawia je oficjalnie Europie. Na deskach Palexpo podziwiać można cztery modele: EX, coupe i limuzynę G oraz FX – dla trzech ostatnich są to światowe premiery. Aby kupić nowe Infiniti w Polsce, trzeba poczekać do września – wtedy to otwarty zostaje pierwszy salon tej marki, zlokalizowany w Warszawie. Przez pewien okres nasz kraj jest nawet liderem sprzedaży w Europie. To dość zaskakujący fakt, ale Polacy znają tą markę z prywatnego importu z USA – szczególnie upodobaliśmy sobie pierwszą generację FX-a.

Skoro więc lubimy to auto, to grzechem byłoby to zignorować: przed wami drugie wcielenie tego SUV-a, z bardzo wyczekiwanym dieslem pod maską.

Galeria zdjęć

Kategoria: Infiniti

Data dodania: 03.03.2011

Autor: Jakub Krępa

Zdjęcia: Kacper Szczepański

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Infiniti FX30d S Premium" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club