Test: Hyundai i30cw 1.6 CRDi Style

Powrót Hyundai i30cw 1.6 CRDi Style

Jeżeli potrafimy przymknąć oko na lekkie niedobory przestrzeni w bagażniku, to i30cw okazuje się być bardzo przyjazny rodzinie. Jest przestronny, komfortowy i dobrze wyposażony. Ma wszystko to, co przydaje się w podróży – dużo pojemnych schowków, uchwyty na napoje czy podłokietniki z przodu i z tyłu. Automatyczna klimatyzacja, choć jednostrefowa, dobrze chłodzi, a audio gra znośnie, chociaż brzmi trochę płasko. Możemy podłączyć też iPoda lub inne podobne sprzęty, a także je podładować, bo oprócz zapalniczki jest osobne gniazdo 12V.

Żywiołem 1,6-litrowego silnika jest raczej miasto. Zaprzęgnięty w 115 wysokoprężnych koników samochód potrafi sprawie poruszać się w miejskim gąszczu. Szczególnie na pierwszych trzech biegach dobrze czuć, kiedy do gry wkracza turbosprężarka i pokaźny moment obrotowy – przy około 2 tysiącach obrotów, 255 niutonometrów daje całkiem pokaźną eksplozję mocy.

Wyczucie gdzie auto się zaczyna, a gdzie kończy przychodzi bardzo łatwo. W manewrach po ciasnych parkingach pomagają też bardzo obszerne lusterka boczne i silne wspomaganie kierownicy. Na trasie jednak chciałoby się czuć trochę więcej oporu. W przysupermarketowych potyczkach bolesny może być jednak brak listew bocznych.

To, co w zupełności wystarcza do miasta, w trasie traci już trochę wigoru. Szczególnie, jeśli i30 będzie musiał poradzić sobie z czterema osobami i ich bagażami. Wtedy lepszym wyborem okaże się większy, 2-litrowy silnik o mocy 140 KM. Warto więc zastanowić się, gdzie będziemy głównie używać auta. Różnicami w spalaniu nie ma sobie co zaprzątać głowy, bo producent dla obu silników deklaruje podobne wartości. Nasz testowy 1,6 na trasie zadowolił się średnio 5,4 litrami. Chociaż zejście poniżej 5 nie jest rzeczą niemożliwą, to wymaga kilku wyrzeczeń i sporej cierpliwości. W mieście był już bardziej spragniony. 8,5 litra jest jednak dalej dobrym wynikiem, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę przedświąteczne, krakowskie korki.

Lewarek skrzyni biegów prowadzi się dobrze, chociaż o szybszych, bardziej energicznych zmianach przełożeń możemy zapomnieć. Ale pewnie i tak pewnie nikt się nie będzie do tego przymierzał, więc możemy uznać, że jest okej. Nie okej jest natomiast to, że przy prędkościach autostradowych i30 robi się dosyć głośny. A szkoda, bo w mieście było pod tym względem całkiem nieźle. Ale kierowcę tak naprawdę może zdenerwować coś zupełnie innego. Opuszczanie “jego” szyby jednym tylko naciśnięciem to żaden problem, ale żeby ją już podnieść, trzeba do końca trzymać przycisk. Dziwne i drażniące tym bardziej, że topowa wersja Premium to potrafi.

Jeżeli we wszystkim, o czym pisałem, i30 możemy uznać za dobrego, sumiennego ucznia, to w kategorii ceny uchodzi już za prymusa. Uwzględniając obowiązujący rabat wysokości 7.000 złotych, i30cw z podstawowym, benzynowym 1,6 możemy mieć już za niecałe 46,000 PLN. Nasz egzemplarz był drugą od góry wersją wyposażeniową – Style – która wraz z Dieslem 1,6 winduje cenę do poziomu 65.400 złotych. Za te pieniądze dostajemy całkiem sporo. Sześć poduszek powietrznych (niezależnie od wersji), pięć gwiazdek od Euro NCAP (też dla każdego i30), klimatyzację automatyczną, pełną elektrykę, komputer pokładowy, radio CD z MP3, lampy przeciwmgielne, 16-calowe alufelgi, materiałowo-skórzaną tapicerkę oraz obciągniętą skórą kierownicę i drążek dźwigni zmiany biegów. Do pełni szczęścia brakuje tylko reflektorów ksenonowych, ale ich nie można dostać nawet za dopłatą. Nasz testowy i30 miał dodatkowo jeszcze lakier metaliczny Steel Grey wyceniony na 1700 złotych. Jeżeli chcielibyśmy z salonu niemieckiej lub francuskiej marki wyjechać podobnie skonfigurowanym autem, to potrzebowalibyśmy minimum 15 tysięcy złotych więcej. Pamiętając o 5-letniej gwarancji mechanicznej, jaka jest udzielana na i30, każdy inny komentarz jest zbędny.

Galeria zdjęć

Kategoria: Hyundai

Data dodania: 08.01.2009

Autor: Jakub Krępa

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Hyundai i30cw 1.6 CRDi Style" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club