Kiedyś samochody z Korei były kojarzone głównie z taniością, kilka lat temu zaczęło się to jednak zmieniać. Teraz, gdy do salonów wjechała druga generacja samochodów „koreańskiej nowej ery” sprawdzamy, czy bardziej popularna w Europie konkurencja powinna jeszcze mocniej obawiać się przybyszów ze wschodu.
Kiedy kilka lat temu Hyundai chcąc zmienić swój wizerunek z producenta aut budżetowych, ale solidnych, powołał do życia Europejskie Centrum Designu. Zostało ono zlokalizowane w niemieckim Russelsheim, a jednocześnie otwarto fabrykę w czeskich Nosovicach, wszyscy wtedy zastanawiali się co z tego będzie. Koreańczykom bardzo zależało na klientach z całego świata, więc postanowili zaprojektować całą gamę modelową pod najbardziej wymagającego klienta – Europejczyka. Po sześciu latach od wprowadzenia i30 na rynek śmiało można powiedzieć, że był to strzał w dziesiątkę.
Pierwsza generacja i30 testowana przez nas 5 lat temu była naprawdę dużym skokiem jakościowym producenta z Seulu, jednak nie udało się jej poważnie zagrozić silnie zakorzenionej w Europie konkurencji. Obecnie na rynku mamy dostępną drugą już generację prezentowanego modelu – czy okaże się ona godnym przeciwnikiem dla Golfa i jego kolegów? Sprawdźmy.
Galeria zdjęć
Kategoria: Hyundai
Data dodania: 05.07.2014