Test: Honda CR-V 2.2 i-DTEC Lifestyle

Powrót Honda CR-V 2.2 i-DTEC Lifestyle

Ewolucja, jakiej podlega segment SUV-ów, zatacza coraz szersze kręgi, a sam segment zasługuje na miano jednego z najważniejszych w całym motoświecie.

Kiedy w 1994 roku światło dzienne ujrzała pierwsza generacja Toyoty RAV4, rynek motoryzacyjny nie wiedział do końca co z tym fantem zrobić. Z jednej strony auto było dość nowatorskie, z drugiej zaś sama koncepcja traktowana była przez producentów oferujących prawdziwe terenówki jako trochę niepoważna. Bo co to za auto z napędem na cztery koła, które potrafi co najwyżej poradzić sobie z nieutwardzoną jezdnią?

Rynek pokazał jednak po raz kolejny, że jest nieprzewidywalny – klienci pokochali SUV-y. Tak naprawdę pionierami w dziedzinie kompaktowych SUV-ów – dziś zdecydowanie najliczniejszej podgrupy tzw. samochodów sportowo-użytkowych – byli Japończycy. Wszystko zaczęło się w 1988 roku od Vitary, ale ona raczej była kieszonkową „terenówką” niż SUV-em. Rok po premierze RAV4, na rynku pojawiła się Honda CR-V. Z kilkuletnim opóźnieniem dołączyli do nich pozostali dalekowschodni producenci, a europejska część motoryzacyjnego światka była jeszcze bardziej oporna.

Dziś sytuacja wygląda zgoła inaczej. Producent samochodów, który poważnie myśli o zarabianiu pieniędzy i zdobywaniu rynku nie może nie mieć SUV-ów w ofercie. Nie ominęło to nawet segmentu Premium. Audi ma mieć w ciągu kilku najbliższych lat aż 8 aut tego typu w ofercie, podobną ilość będzie oferować BMW (dokładnie 7).

Ciekawe jednak jest to, co stało się z samymi kompaktowymi SUV-ami. Niegdyś takie auta charakteryzowały: obowiązkowy napęd na 4 koła (czasem dołączany, ale jednak), relatywnie niewielka ilość miejsca w kabinie i możliwości transportowe), znaczny prześwit oraz średnio bogate wyposażenie i możliwości konfiguracji. Dzisiejsze SUV-y znacznie złagodniały i choć epatują wybitnie muskularnymi sylwetkami, to bardzo często można je kupić w wersjach z napędem tylko na przednią oś, prześwit tych aut zbliżył się do poziomu niemalże „osobówek”, we wnętrzu można znaleźć prawie wszystkie nowinki technologiczne, a ich przestronność i możliwości transportowe potrafią zawstydzić niejednego vana.

Sprawdźmy zatem, czy w powyższy trendy wpisuje się bohater dzisiejszego testu – jeden z pionierów segmentu, w swojej najnowszej, czwartej odsłonie.

Galeria zdjęć

Kategoria: Honda

Data dodania: 24.06.2013

Autor: Marek Stachoń

Zdjęcia: Bartek Lichocki

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Honda CR-V 2.2 i-DTEC Lifestyle" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club