Test: Ford Mondeo Kombi 1.5 EcoBoost Titanium

Powrót Ford Mondeo Kombi 1.5 EcoBoost Titanium

Efektowny, praktyczny, ze świetnym układem jezdnym – taki był Mondeo Mk III. Dziś przekonamy się, jaki pomysł na następcę tego modelu ma Ford.

Ford obecny był w klasie średniej chyba od zawsze. Mało kto wie, że model Taunus, będący, praprapradziadkiem Mondeo, swoją premierę miał w 1939 roku. Jego produkcja została przerwana, z oczywistych względów, 3 lata później. Ale w 1948 roku zakłady Forda wróciły do gry wznawiając produkcję przedwojennego auta. Auto doczekało się 4 generacji, a w 1957 roku rozpoczęto równoległą produkcję nieco większych odmian Taunusa, oznaczanych tajemniczo 17M, 20M, 26M. I to one są tak naprawdę rzeczywistymi protoplastami bohatera dzisiejszego testu.

W 1982 roku Taunusa zastąpiła Sierra, która ujęła nabywców przede wszystkim wyjątkowo aerodynamicznym nadwoziem (spójrzcie, jak wyglądał Passat w tym okresie) i zajęła drugie miejsce w konkursie Car Of The Year, tuż za Audi 100 C4. Samochód odnosił też niemałe sukcesy na rajdowych trasach, a model Sierra XR3i na stałe zapisał się w historii motosportów.

Nieco ponad dekadę później, światło dzienne ujrzało pierwsze Mondeo, które koncern Forda określił mianem auta światowego. Zresztą sama nazwa modelu pochodzi od łacińskiego słowa mundus, oznaczającego po prostu „świat”. Dla Forda był to najważniejszy projekt w historii. Jego łączne koszty przekroczyły 6 miliardów dolarów, czyniąc go jedną z najdroższych konstrukcji w historii motoryzacji. Co ciekawe, już 3 lata później pokazano jego następcę, choć nie jest to do końca właściwe słowo. Druga generacja Mondeo była w istocie głębokim liftingiem modelu z 1993 roku, choć w powszechnym obiegu znany i nazywany jest on po prostu Mondeo Mk II.

Z nadejściem nowego milenium Ford przedstawił to prawdziwie nowe Mondeo, które Ford Deutschland określa jako drugą generację modelu, a wszyscy klienci jako trzecią. Samochód zauważalnie urósł, a jego stylistyka zbieżna była z rewolucyjnym New Edge Design, choć nie można jej określić mianem spektakularnej. Auto zajęło drugie miejsce w konkursie Car Of The Year, tym razem za Alfą Romeo 147.

Mondeo trzeciej generacji miało naprawdę mocne wejście. Masowemu odbiorcy zaprezentował je bowiem sam James Bond w filmie Casino Royale pod koniec 2006 roku, podczas gdy faktyczna premiera handlowa modelu miała miejsce pół roku później. Tą generację zapamiętamy jako najbardziej przestronny i najlepiej jeżdżące auto w klasie. Jak z tym wyzwaniem poradzi sobie najnowszy „mondacz”? Sprawdźmy!

Galeria zdjęć

Kategoria: Ford

Data dodania: 09.10.2015

Autor: Marek Stachoń

Zdjęcia: Bartek Lichocki

Podziel się

&description=Ford Mondeo Kombi 1.5 EcoBoost Titanium" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club