Test: Ford Mondeo 2.0T EcoBoost Titanium S

Powrót Ford Mondeo 2.0T EcoBoost Titanium S

Mondeo w testowanej konfiguracji na pierwszy rzut oka wydaje się być autem okraszonym dawką quasi-sportowego charakteru. I faktycznie coś w tym jest. Atrakcyjna stylizacja przyciąga wzrok i naprawdę może się podobać. Silnik świetnie radzi sobie z ważącym prawie 1600 kg samochodem, a pomaga mu w tym generalnie dobrze działająca skrzynia biegów. Idealnym uzupełnieniem tych elementów jest układ jezdny auta. W tej materii Ford wyznacza trendy w swojej klasie. Każdy kierowca o choć lekko sportowym zacięciu doceni świetnie działający, bezpośredni układ kierowniczy, dla którego konkurencji trzeba szukać dopiero w segmencie Premium. Powodów do narzekań nie daje również zawieszenie auta. W testowanym egzemplarzu zastosowano jego obniżoną, sportową wersję wraz z systemem IVDC, co po ludzku oznacza wszystkie systemy kontrolujące bezpieczeństwo jazdy w połączeniu z regulowaną siłą tłumienia amortyzatorów. Auto nawet w trybie Comfort posłusznie wykonuje wszelkie manewry, których zażyczy sobie kierowca, a przy tym jest zauważalnie sztywniejsze niż średnia w swojej klasie. Tryb Normal może być już nieco za twardy dla przeciętnego kierowcy, a gdy wciśniemy przycisk <i>Sport</i>, wtedy zawieszenie w połączeniu z niskoprofilowymi oponami będzie przenosić odczuwalnie do kabiny auta nawet strukturę pozornie idealnie równego asfaltu.

Jeśli już przy kabinie jesteśmy – Mondeo wciąż szczyci się najbardziej przestronnym przedziałem pasażerskim w swoim segmencie, dzięki czemu przewiezienie czterech rosłych osób nie umniejszy wygodzie żadnej z nich. Idealnym dodatkiem jest przepastny, 540-litrowy kufer, do którego wygodny dostęp zapewnia ogromna klapa tylna. Całość może okazać się idealnym autem dla ojca, w żyłach którego płynie jeszcze trochę benzyny.

Rzeczą, która z jednej strony trochę kłóci się z charakterem auta, jest świetne wyciszenie kabiny. Teoretycznie przydałoby się słyszeć trochę sportowego pomruku wewnątrz auta. Z drugiej jednak strony szybka, dynamiczna jazda w akompaniamencie niemalże absolutnej ciszy i spokoju kojarzy się z autem o klasę wyżej, co należy zapisać na plus Mondeo. Żadnych zastrzeżeń nie można mieć również zarówno do wyposażenia testowanego auta oraz ergonomii kabiny. Obsługę praktycznie wszystkich instrumentów pokładowych zapewniają wygodne manipulatory na kierownicy auta, a dwa kolorowe wyświetlacza (jeden między zegarami, drugi na konsoli centralnej) ułatwiają poruszanie się w gąszczu możliwości rozbudowanego systemu multimedialnego.

Za tak skonfigurowane auto musimy zapłacić niemało, bo 150 tyś PLN. Podstawowa wersja prezentowanego modelu to wydatek rzędu 122 tyś. PLN. Konkurencja potrafi być droższa, niestety samochody marki Ford ciągle cierpią na dużą utratę wartości, co przy takim wydatku może stać się ważną kwestią biorąc pod uwagę późniejszą odsprzedaż samochodu.

Galeria zdjęć

Kategoria: Ford

Data dodania: 18.10.2010

Autor: Marek Stachoń

Zdjęcia: Kacper Szczepański

Podziel się

&description=Ford Mondeo 2.0T EcoBoost Titanium S" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club