Test: Ford Mondeo 2.0T EcoBoost Titanium S

Powrót Ford Mondeo 2.0T EcoBoost Titanium S

Czy jedno z najpopularniejszych aut flotowych w Polsce może być tak naprawdę fajne? Może, ale będzie nas sporo kosztować…

Ford Mondeo to bezsprzecznie jedno z najpopularniejszych aut swojej klasy w naszym kraju. Powodów takiego stanu rzeczy jest kilka, ale jednym z głównych jest fakt, że Mondeo, obok Volkswagena Passata i Toyoty Avensis, jest najchętniej kupowanym autem flotowym dla managementu średniego szczebla, a ponieważ jest od nich zauważalnie tańszy, gro poleasingowych egzemplarzy trafia w ręce klientów indywidualnych.

Ale cofnijmy się nieco w czasie. Mondeo zadebiutowało w 1993 roku zastępując potwornie przestarzałą i nieatrakcyjną Sierrę. Ford, dla którego lata 80. nie były, najłagodniej mówiąc, zbyt ciekawe postawił wszystko na jedną kartę. W opracowanie Mondeo zainwestowano aż 6 mld dolarów, co czyni go jedną z najdroższych konstrukcji w historii motoryzacji. Ten wysiłek się opłacił. Auto z marszu zdobyło tytuł Car Of The Year 1994 dystansując m.in. Mercedesa klasy C. Samochód imponował elegancką stylistyką, nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak nowa rodzina silników ZETEC czy w pełni niezależnie zawieszenie. Dodatkowo był to pierwszy samochód na świecie seryjnie wyposażany w poduszkę powietrzną. Już trzy lata później auto przeszło bardzo mocny face lifting, w wyniku którego znacznie wyładniało i nabrało charakteru. Był to jeden z pierwszych modeli Forda naznaczonych stylem New Edge Design. Ta gruntowna zmiana wizerunku zaowocowała tym, że model poliftowy powszechnie był określany mianem II generacji Mondeo, co jednak jest nieprawdą.

Druga generacja Mondeo (ta prawdziwa) weszła do sprzedaży w październiku 2000 roku. Był to kolejny stylistyczny i jakościowy przełom w rodzinie Forda. Auto znacznie urosło, przekraczając długość 4,7 m i oferując dzięki temu m.in. bardzo przestronną kabinę. Szeroki wybór silników (w tym spory zakres jednostek wysokoprężnych) oraz stosunkowo atrakcyjna cena spowodowały, że auto zaczęło być masowo kupowane przez firmy leasingowe. Podobny stan rzeczy utrzymał się gdy do sprzedaż trafiła aktualna generacja modelu. Pokusiłbym się nawet o stwierdzenie, że popularność auta wzrosła jeszcze bardziej m.in. ze względu na naprawdę atrakcyjny design.

Galeria zdjęć

Kategoria: Ford

Data dodania: 18.10.2010

Autor: Marek Stachoń

Zdjęcia: Kacper Szczepański

Podziel się

&description=Ford Mondeo 2.0T EcoBoost Titanium S" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club