Test: Ford Kuga 2.5T Trend

Powrót Ford Kuga 2.5T Trend

Na dobrą sprawę jest on jednak zbędny – Kuga najzwyczajniej w świecie w “poważny” teren się nie nadaje, jak 99% SUVów zresztą. Napęd na 4 koła zapewni nam za to odpowiednie rezerwy bezpieczeństwa podczas jazdy w niekorzystnych warunkach atmosferycznych. Kuga, jak na Forda przystało, prowadzi się bardzo dobrze – układ jezdny to idealny wręcz kompromis między komfortem, a precyzją prowadzenia. Ciężko było poczuć jakiekolwiek nierówności siedząc w Kudze. Układ kierowniczy nie jest może aż tak bezpośredni, jak ten z Focusa II, ale jego precyzji ciężko cokolwiek zarzucić. W szybko pokonywanych zakrętach daje znać o sobie dość wysoko umiejscowiony środek ciężkości – auto zauważalnie przechyla się na boki, ale w żadnym wypadku nie należy to do stresujących przeżyć. Kierowca cały czas ma poczucie pełnej kontroli nad autem. Przyzwyczajenia wymaga pedał hamulca, ale i to przychodzi samo po kilku kilometrach.

Podróżowanie Kugą należy do naprawdę przyjemnych doznań. Siedzi się wysoko, choć widoczność zarówno na boki, jak i do tyłu, mogłaby być lepsza. Manewrowanie samochodem jest dziecinnie wręcz łatwe, dzięki kompaktowym wymiarom Kugi, która mierzy 4,44 m długości. Auto spokojnie, acz bardzo pewnie sunie przed siebie w akompaniamencie ciszy. Dobrze zestrojone podwozie (przód – kolumny McPhersona, tył – wielowahacze) wraz z wygodnymi fotelami zapewniają co najmniej dużą dozę komfortu. O dobry nastrój we wnętrzu dba ogromny, panoramiczny dach oraz niezły sprzęt audio. Cicha i wydajna automatyczna klimatyzacja zapewnia odpowiednią temperaturę, a właściwą trasę odnajdziemy zawsze dzięki opcjonalnej, dobrze działającej, nawigacji satelitarnej. Musimy jednak przyzwyczaić się do dość częstego tankowania. W jeździe miejskiej nasz SUV “połyka” 15,3 litra benzyny na każde 100 km, w trasie spalanie spadło do 11,8 litra, ale uczciwie trzeba przyznać, że korzystałem chętnie z dobrodziejstw tej rewelacyjnej jednostki napędowej. Dodam, że naprawdę warto przymknąć oko na takie, a nie inne spalanie. Radość z jazdy Kugą wyposażoną w ten silnik jest wręcz bezcenna.

Bagażnik, choć zwyczajnie mały, jest dobrze rozplanowany i wyposażony. Tylna klapa Kugi jest naprawdę ciężka i masywna, można na szczęście otworzyć samą szybę i wrzucić do bagażnika np., niewielkie zakupy.

Testowaliśmy samochód w specyfikacji Trend. Seryjne wyposażenie jest co najmniej wystarczające, a auto w takiej specyfikacji kosztuje 113.650 PLN. Nasz egzemplarz był doposażony w “ekstrasy” windujące jego cenę do poziomu 137.500 PLN.

Galeria zdjęć

Kategoria: Ford

Data dodania: 24.09.2009

Autor: Marek Stachoń

Podziel się

&description=Ford Kuga 2.5T Trend" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club